<p>Er zijn meerdere topics te vinden over ongepland zwanger raken. Echter kan ik nergens ervaringen vinden wat betreft mijn situatie en daarom dit topic. Ik ben op zoek naar advies en ervaringen van mensen die in eenzelfde situatie zitten of hebben gezeten.</p><p>Ik ben op dit moment ongepland zwanger van de 3e (5,5 week). Dit was een behoorlijke schok. De beslissing dat we voltooid zijn en gelukkig zijn met wat we hebben is echt nog maar nét gemaakt. Met 2 gezonde kinderen zijn we enorm blij en ook ikzelf ben er lichamelijk goed doorgekomen. <br />De reden van de grote twijfel over afbreken of doorzetten zit hem in het feit dat ik bij beide (!) vorige kinderen een postnatale depressie heb gehad. Dit was een enorm zware tijd, voor zowel mij als voor mijn vriend. Iets wat we beide echt niet nog een keer willen meemaken. Bekend is dat de kans dat het nogmaals gebeurd, best groot is. In mijn familie zitten meerdere vergelijkbare klachten. </p><p>Wie heeft ervaring in deze en kan aangeven wat hij of zij heeft gedaan? </p><p>Praktische overwegingen wegen eigenlijk niet mee in dit verhaal, want dat is allemaal wel op te lossen. Daarnaast zijn we al op gesprek geweest bij een abortus kliniek, maar ook heb ik al contact gehad met mijn therapeute die me destijds erdoor geholpen heeft.<br /><br />Ik zit niet te wachten op reacties als 'ik ben tegen abortus' of 'het weghalen van een kindje is echt not-done voor mij'. Daar schiet ik niks mee op. </p><p> </p>