Ongepland zwanger van de derde

Hallo,
Ik ben er een paar dagen geleden achter gekomen dat ik door de pil heen zwanger ben geraakt van de derde. Man en ik waren het er tot op heden niet over eens of er überhaupt nog een derde zou komen, dus hij is niet blij. Onze jongens zijn 3,5 en 2 jaar.
Mijn man geeft aan absoluut geen derde meer te willen, gelukkig te zijn met hoe het nu is, blij te zijn dat de jongste inmiddels ook wat groter is en dan hij dit kindje nooit zal willen. Hij ziet veel beren op de weg, financiën, praktische zaken zoals de zolder verbouwen, andere auto volgens hem etc. Hij wil dus dat ik het weg laat halen. Mijn hormonen en gedachten gaan inmiddels alle kanten op. Een abortus zou ik mezelf en hem echt nooit kunnen vergeven en is voor mij absoluut geen optie. Maar ik begrijp dat ik ook niet zomaar voor hem kan beslissen dat er nog een kind gaat komen.. Ik weet het even niet meer :-(

Ik zou je man  even de tijd geven dat het even kan landen, Misschien dat die er over een tijdje anders over denkt. Ik vind wel je weet dat er een kleine kans bestaat dat je door de pil zwanger kan worden, als hij echt absoluut geen 3e kindje had gewild dan had die een condoom kunnen gebruiken of evt een knip erin kunne  leggen . Ik vind als jij er niet achter staat een abortus te doen dat hij ook de consequenties ervan moet accepteren. Hij was er tenslotte zelf bij toen het gebeurde ?ik hoop dat die nog bij trekt. Sterkte ?

Het is jouw lichaam. Een abortus kan hij niet voor jouw beslissen.
Gaat een derde kind nou echt zoveel extra kosten? Het maakt niet veel uit of je voor vier of vijf kookt. 
Als je de babyspullen al weg hebt gedaan zijn die ook tweedehands verkrijgbaar.
Wat is er mis met de huidige auto? 
Een eigen kamer voor de baby is natuurlijk een heel goed idee, maar geen noodzaak.

Hij vindt dat het vooral op de langere termijn meer gaat kosten. Studeren, rijbewijs etc. 

We hebben letterlijk alle babyspullen nog. De oudste van bijna 4 jaar slaapt nog in de zijn babykamer (junior bed), dus hij zou sowieso voor zijn verjaardag een hele nieuwe kamer krijgen. Onze zolder moet gerenoveerd worden, maar geen grote verbouwing. De ruimte is er dus. 

We hebben een Nissan Qashqai, passen geen drie zitjes in, wel een verhoger in het midden. 

Voor alle beren die hij ziet heb ik een oplossing, maar ik vindt dit zo ontzetten moeilijk en wordt er zo verdrietig van..

Ik ben destijds onverwacht zwanger geworden terwijl dochters al 10 en 7 waren. Ergens wisten we dat dit risico er was. Zelf nooit overwogen abortus te plegen. Hier zag ik allemaal beren maar was mijn man juist gelijk relaxed en had overal een oplossing voor. Geef het even tijd. Je hoeft niet nu gelijk te beslissen toch? Ik zou eerst eens afspraak bij VK maken voor echo. Kijk of hij mee kan en bespreek jullie gevoelens ook bij VK. Misschien helpt het ook het een en ander relativeren. Daarnaast zit je nog in prille fase waarin nog van alles kan gebeuren. Bij ons werd het een miskraam maar zorgde het ervoor dat we daarna juist heel weloverwogen nog keertje zwanger zijn geworden. Succes

Ik ben ook ongepland zwanger geworden door de pil heen 
Onze dochters waren al 8 en 11 ik was even in paniek toen maar dat draaide al snel bij omdat mijn man zei komt goed ik belde in paniek hem op zijn werk ik zei wat moet ik nu doen hij zei bel eerst rustig de huisarts en koop foliumzuur dus dat heb ik meteen gedaan.
Wij hebben zelf een zoontje verloren 3 dagen naar zijn geboorte dus voor ons was de keus niet moeilijk wij hadden zoiets naarval dat verdriet wil dit kindje bij ons zijn.
Ze is nu 5 en ben zo blij met haar ze is echt ons wonder
Laat het even rusten bij je man hij is nu ook even in paniek net als ik toen.

En over die auto, er zijn bijna geen auto's op de markt waar 3 zitjes achterin passen. Het is daarom ook niet verplicht om je oudste kindje in een zitje te vervoeren. Maar veiligheid boven alles natuurlijk. Wij hebben 1 kindje voorin en ik wurm mezelf achterin in het midden. Tja, je moet toch wat;)
Laat het even bezinken en blijf met elkaar praten. Veel sterkte en succes!

Terug
Bovenaan