• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Ongepland zwanger

Dag dames,

Om te beginnen snap ik dat het voor sommigen lastig kan zijn om deze post te lezen :( In het verleden hebben we zelf ook problemen gehad met zwanger worden/zwanger blijven en ik zat toen ook echt niet te wachten op een post als deze...

Zoals het onderwerp al zegt, ben ik ongepland zwanger, ons gezin is al compleet met kinderen die al naar school gaan. Mijn partner wil dan ook dat ik kies voor een abortus, de afspraak hiervoor staat volgende week gepland.

Ik begrijp zijn argumenten (o.a. ons gezin is al compleet en onze kinderen hebben inmiddels de leeftijd dat ze zichzelf redden, met zo'n kleintje wordt dat allemaal weer anders), maar toch merk ik dat ik het lastig vind. Ik vind het niet niks om de zwangerschap af te breken, maar aan de andere kant vind ik het ook belangrijk dat we er allebei volledig achterstaan mochten we de zwangerschap voortzetten (en ik geloof niet dat mijn vriend nog van mening gaat veranderen).

Zijn er dames die dezelfde situatie hebben gezeten?

Liefs
 
Ik zou samen met je partner een afspraak maken met een professional van bijv Fiom. Die hebben veel ervaring en tools om hierin een weloverwogen keuze te maken. Sterkte!
 
Terug
Bovenaan