Ongeregelde dag????

Hoi lieve dames,

Dat is lang geleden......Sorry dat ik al heel lang niks meer heb laten horen, maar ik heb toch wel flink wat tijd nodig gehad om te wennen aan het moederschap! Ik vind het heerlijk om mamma te zijn en Jasmine is echt een geweldig kind. Alleen heb ik 1 probleem, ik ben behoorlijk perfectionistisch en ben erachter gekomen dat ik graag alles volgens het boekje doe...... En dat werkt niet met een beebje...!

Nou heb ik een vraag, ik vind het erg moeilijk om de huidige dagindeling los te laten, maar misschien zou dit voor Jasmine wel beter zijn. Onze dag (Jasmine haar ritme!) is als volgt:
- 6.45 uur opstaan en aankleden
- 7.00 uur fles
- 7.30/8.00 uur slapen
- 9.00/10.00 uur wakker
- 11.00 uur fles
- tot 15.00 uur vechten tegen slaap
- 15.00 uur fles
- 15.15 uur slapen
- 16.30/17.00 uur wakker
- 17.00 uur prakje eten
- 19.00 uur fles
- 19.15/19.30 uur slapen (soms pas 20.00 of 20.30
uur)
- 24.00 uur fles
- 24.15 uur slapen tot 6.45 uur (wakker maken)

Zoals jullie zien is het wat slapen betrefd een zooitje, aangezien Jasmine heel nieuwsgierig is en overal bij wil zijn, is het heel de dag een gevecht tegen de slaap. Beetje jengelen en zeuren enzo, maar nooit echt huilen. Dit houd ze best de hele dag vol en ik kan niks meer doen. Ben hierdoor echt continu met haar bezig en heb gewoon geen tijd voor mezelf of het huishouden. Kruipen wil ze ook heel graag maar lukt haar nog niet helemaal, dus dat frustreert haar en ook dat uit zich in gejengel en gezeur. Heeft iemand misschien tips over een beter ritme, een goede manier om haar toch in slaap te krijgen enzovoort? En hoe verander ik de flestijden zodat ik niet meer tot 24.00 uur hoef te wachten?

groetjes daan en uk (Jasmine)

Heey,
Maak je haar om 24uur wakker voor de fles of meldt ze zich zelf? Misschien kun je proberen om naar 4 flessen te gaan. Ik weet niet hoeveel je in de flessen doet, maar als je die laatste fles nou eens verdeelt over de andere 4 (langzaam afbouwen, steeds iets minder in de fles van 24uur), dan kun je die laten zitten!

En misschien kun je de ochtendfles een half uurtje later gaan doen, zodat je de laatste fles (als je die van 24uur af hebt gebouwd) ook een half uurtje later kunt doen?

En met het slapen....als je haar dat uurtje in de ochtend wakker houdt of na een half uurtje weer wakker maakt, door dingen te gaan doen met haar (op visite, wandelen, naar de winkel), dan kan ze na de fles van 11 uur gaan slapen, zodat ze 's middags niet zo vecht tegen haar slaap....misschien maakt ze dan tegen een uurtje of 17 nog een klein slaapje en dan kan ze na de fles van 19.00/19.30 de nacht in!

Succes meid, meer ideeen heb ik niet :)

Liefssss

Liam, bijna 5 maand

Dankjewel voor je tips. Ik maak flessen van 150 water+ 5 scheppen en 1,5 schepje rijstebloem (ze dronk slecht en nu wat beter door de pap), maar ze drinkt bijna nooit haar flessen leeg!! Gemiddeld drinkt ze op een dag tussen de 600 en 700 cc, meer krijg ik er niet in. De 24.00 uur fles maak ik haar voor wakker, soms drinkt ze hem helemaal leeg en soms drinkt ze net 50cc. Als ik haar niet wakker maak komt ze tussen 4 en 5 uur en daar heb ik niet zo'n zin in eigenlijk. Voor alle andere flessen lijkt ze zelf wel een horloge te hebben, want rond die tijd begint ze te piepen, maar dan drinkt ze nog haar flessen meestal niet leeg......

Heel frustrerend...!!!!

Groetjes Daniëlle

Als je nu de fles van 24uur laat staan wordt ze dus tussen 4 en 5 wakker....als je haar 's morgens de fles eens een uurtje later geeft en zo alles een uurtje opschuift, misschien komt ze dan, als je die laatste fles laat staan tussen 5 en 6, dat is wat schappelijker.....

Nog een ideetje wat me zo te binnen schiet...ik weet niet hoe oud ze nu is, maar misschien kun je de laatste fles (en dan bedoel ik die van 19uur) misschien nog een beetje rekken met een fruit/groentenhapje ergens op de dag?

En een extra schepje rijstebloem in de laatste fles?? Van de Nestle hebben ze nu ook pyamapapje vanaf 4 mnd (is ook rijstebloem, maar dan in poedervorm)! Liam en wij vinden deze heel fijn omdat de fles er niet zo dik van wordt maar het vult wel lekker! Wij doen daar 3 voedingsschepjes van door de laatste fles! Je moet alleen wel ff op de site van Nestle kijken waar het bij jou in de buurt te koop is, want het is nog niet in elke supermarkt verkrijgbaar! Hier kunnen we het kopen bij Dirk van den Broek (andere kant van de stad, maar maak er graag een ommetje voor, zulk fijn spul is het!)

Meer schiet me zo ff niet te binnen!

Toitoi!!

Ik denk dat je haar inderdaad rond half 12 gewoon nog even moet laten slapen. Niet wachten tot ze gaat jengelen van de slaap want dan krijg je haar waarschijnlijk veel moeilijker in slaap. Als ze overdag beter slaapt, zal ze denk ik over de hele lini rustiger en tevredener worden en misschien ook wel beter gaan drinken. Van 10 tot 15 uur is volgens mij wel heel erg lang om wakker te zijn. Zeker als je ook zegt dat ze gaat jengelen en vechten tegen de slaap.

Hey!

Die slaapjes he, waar doet ze die? Breng je haar wel naar bed?
Ik merk aan Andries dat hij ook gaat jengelen dat het slaaptijd is, maar dan breng ik hem naar z'n bedje. Leg hem op z'n zij, en dan is hij in een minuut vetrokken.

Ik zou toch proberen de laatste fles weg te krijgen. Zo te lezen geef je al bijvoeding.
Misschien 's ochtends fruithapje?
Andries drinkt 4 flessen per dag (nog geen bijvoeding).
's ochtends en 's avonds 210 cc en overdag 180 cc.

Heb even op m'n pak Nutrilon gekeken,
maar voor een kindje boven de 6 kilo zijn 4 flessen van 180 cc genoeg. En als jij ook al volledig bijvoeding geeft kan dat zelfs wel minder.

Succes

Hoi hoi!

Dus als ik jouw schema goed lees is ze dus wakker van 9.00/10.00u tot 15.00u? Want dat is wel heeel lang... Ook ik zou, net wat de andere meiden ookal zeggen, die laatste fles eraf halen.
Rodin drink ook 4 flessen van 150 cc.

Misschien heb je iets aan ons schema. Wij leggen Rodin naar iedere fles op bed en dan slaapt hij ongeveer 2 uur. Meestal valt hij dan ook gelijk in slaap, soms duurt het een kwartier.

Rond 7u wakker voor een fles en weer gelijk terug naar bed tot ongeveer 9u
11u fles en weer naar bed tot 13u
15u fles en weer naar bed tot 17u
18u groenten (of heel af en toe fruit) + een beetje water of diksap
20u fles en naar bed, weltrusten!

Heel veel succes!

Tja Carmen hier bepaald al vanaf haar geboorte haar eigen ritme en wij hebben ons er maar naar te schikken. Heel frustrerend maar nu ik het heb los gelaten gaat het perfect.
Carmen ging altijd om 19.00 naar bed en dan melde zich weer voor een fles om 4.00 uur. Maar als we haar tussendoor wakker maakte kwam ze om 5.00 of 6.00 uur :-(. Dus we hebben heel lang een ritme gehad van 19.00 - 4.00 - 8.00. En ineens was dat over en slaapt ze van 19.00 tot 7.30 en drinkt ze nog maar 4 flessen. Carmen deed dit met 13 weken...
Dus misschien is dit iets om uit te proberen. Niet wakker maken tussendoor en dan maar 1 nachtfles maar misschien valt die dan wel weg...
Succes

Terug
Bovenaan