(Ongerust) Geef ik mijn dreumes van 15 maanden genoeg voeding?

<p>Mijn kind is 15 maanden.<br /><br />Dit is haar eetschema:<br /><br />8.uur wakker 2 sneetjes bruinbrood met smeerkaas of pindakaas en 150 /180 cc halfvolle melk. <br />10.30 appel en banaan. Vaak vervang ik de appel voor een peer verschilt.<br />11.uur slapen tot 14.30/15.00<br />15.00 uur. 1 sneetje brood met water. <br />18.uur warm eten. Vaak soep pasta of rijst groenten etc<br />Rond 20.00. Een koekje of soms ook niet. <br />20.30 slapen</p><p>Ik woon zelf in duitsland en hier heeft de dokter gezegd dat ik alleen in de ochtend en avond melk moet geven van 150 cc. Maar ze wilt vaak ook meer.  Wat denken jullie? Tips of is het wel goed zo?</p>
 
Richtlijn in Nederland is 300 ml melk per dag. Het lijkt mij dat t niet uitmaakt wanneer ze krijgen. Het lijkt me dat ze voldoende krijgt. Ze vragen wel meer als ze honger hebben toch? Met 15 maanden kunnen ze dat wel aangeven. Varieer je met fruit? Ze mogen van alles hebben :). Omdat je alleen appel banaan en peer noemt? 
 
Volgens mij doe je het prima hoor, ik zou persoonlijk niet aanwennen om savonds nog iets te eten na het avondeten. Maar ik zie dat je smiddags geen tussendoortje geeft dus dat lijkt me dan ook prima. Ter vergelijking hoe t bij ons gaat: dochter is wel wat ouder (21 maanden) maar zo gaat t al lang. 
 
7.30 ontbijt: 1 broodje met beleg, bekertje melk
9.30: fruit, bekertje thee
11.00: 2 broodjes met beleg, bekertje melk
15.00: tussendoortje, beker water soms diksap
17.30: avondeten en yoghurt, beker water
 
Ze slaapt van 19.00 tot 7.00 en van 12.00 tot 14.30/15.00.
 
Hoi! 
Volgens mij ziet het er goed uit. Niet super veel maar ook niet te weinig. Wat is de reden dat je ongerust bent? Is ze te licht of oogt ze hongerig? Ik denk dat het geen kwaad kan om dan nog een extra (gezond) tussendoortje of boterham te geven als je bij je kindje merkt dat het te weinig is. 
Mijn zoontje van 18 maanden eet (al vanaf dat hij 1 is):
8.00 200 ml dikke pap met vaak wat gepureerde groente erin. 
10.00 een stuk fruit
12.00 een boterham met gepureerde groente
15.00 een boterham met gepureerde groente en een stuk fruit. 
17.30 avondeten, of eigenlijk eet hij dit vrijwel niet. We zijn blij met alles wat we erin krijgen. Als we hem een boterham geven eet hij deze wel maar warm eten weigert hij (vandaar ook de gepureerde groente door de dag heen). En 100 ml yoghurt. 
19.30 100ml pap (deden we eerst niet maar dan werd hij al om 5.00 wakker). 
Volgens mij komt het redelijk overeen. Ik vind alleen in jouw schema 2 stuks fruit tegelijk best veel. Is het niet een idee om een stuk fruit en een halve boterham te geven voor ze gaat slapen en een stuk fruit en een halve (of hele) boterham als ze wakker wordt? 
 
Terug
Bovenaan