Ongerust gemaakt!

Afgelopen donderdag mochten we weer naar de verloskundige. Ik ging er vanuit dat alles goed zou zijn natuurlijk. Zegt ze: "Ja, ik vind het kindje wel aan de kleine kant!" Help! Wat nu weer. We mochten die middag gelijk bij de verloskundige voor een echo. Bleek het buikje achter te lopen bij de rest. En nu? Kon vanalles betekenen. Bijvoorbeeld dat de placenta niet genoeg bloed naar de baby toevoert.... help help!
We moesten dan vrijdag voor een echo bij de gynecoloog in het Sophia in Zwolle. Je snapt wel, op van de zenuwen. Welke donkere wolk staat ons nu weer te wachten. Zou het allemaal wel goed zijn met ons kleine ukkie en zullen we het echt wel in onze armen houden straks??

Vandaag was het om half 12 dan zover. We hadden opnieuw een verloskundige. Ik vroeg wat ze ging doen. Ze zei: "ja niet heel veel meer dan gisteren!" Nou ja, waarvoor komen we dan? Ik zei dat mijn verloskundige het over de de doorbloeding in de navelstreng en placenta had gehad. Ze zei dat zij dat niet kon en dat ik daarvoor iemand anders moest hebben. Nou daar kwamen de waterlanders. Ik wilde niet weg met alleen een echo met daarop de bevestiging dat het inderdaad een klein kindje was. We wilden graag alles uitsluiten. Ze zei dat het goed zou komen.

Ze nam de echo af en bevestigde inderdaad dat de groei van het buikje iets achterlag. Verder zei ze dat het kindje nog wel binnen de goede marge groeide! Eerdere echo's ivm met de laagliggende placenta hadden uitgewezen dat ons kindje toen al onder de gemiddelde lijn groeide. Wisten wij dus niet! Uiteindelijk heeft de gynecoloog ons echt gerust gesteld. Het wordt gewoon een kleintje waarschijnlijk. 6 pondertje! Net als Loïs dus.... niks vreemds voor ons. Pff... had ik me daar zo druk over gemaakt? De navelstreng zag er goed doorbloed uit en het kindje krijgt genoeg. Alleen zal het gewoon een kleintje zijn.
Daarnaast heeft hij nog even naar de ligging van de placenta gekeken en die was mooi omhoog gegroeid! Ik mag dus gewoon vaginaal en thuis bevallen. De vlag gaat hier uit hoor!

Wij opgelucht!! En we kunnen de groei behoorlijk relativeren. Want vrienden van ons zouden een kindje van 2500 gram krijgen volgens de echo. Een echte kleine dus... hij werd met 38 weken gehaald en was 3500 gram... Hoe betrouwbaar zijn die metingen dus??! We zien het wel. We zijn allang opgelucht dat ons kleintje er goed uitziet, al oefent met zijn ademhaling, maag- en blaasinhoud heeft... zo op het eerste gezicht een gezond kindje! En ja... een kleine baby in de wieg vind ik zelf stiekem toch het schattigste... dat vinden we helemaal niet erg.

xxx
.

Hey meid,
Wat kunnen ze je toch aan het schrikken maken he? Gelukkig uiteindelijk geen alarmerende berichten!!!

Het lijkt mijn verhaal wel, van toen ik zwanger was van de eerste... Ik ook helemaal in de stress, bleek bij de echo ook 'gewoon' een kleintje te zijn, 5-6 pond werd hij geschat.
Maar...wat denk je... Ik hoor de verloskundige nog roepen: Kom op meid nog ff persen, het is maar een kleintje... Haha, was 'ie 8 pond!!!!

Mijn tweede was 'weer' een kleintje. Ik moest me, volgens de verloskundige die bij mijn bevalluing was, voorbereiden op een heel klein mager ventje, vooral omdat hij bijna een maand te vroeg kwam... Hij was 3500 gram!!! Als die nog een maand was blijven zitten...

Die metingen zijn echt waardeloos, heb er nou al zoveel verhalen over gehoord, en wij allemaal maar stressen!

Nou ben ik 34 wk zwanger van de derde en ik heb ze nog niet gehoord over een kleintje, dus ik ben benieuw, straks krijg ik een 10 ponder... Aaaahhhh...

Groetjes!

Jeetje wat een verhaal Zeg! Gelukkig dat je er weer alle vertrouwen in hebt. Zo kan Je toch nog van je Laatste weekjes Zwangerschap genieten.

Succes met Alles

Liefs mij

Hey mama n,

Bedankt voor je reactie... dat doet me goed om te horen! Lekker relativeren. Je gaat vanalles denken in zo'n stressvolle periode. Gelukkig lees ik meer verhalen over het feit dat ze er flink naast zaten in gunstige zin dan dat het toch een heel kleintje zou worden.

Je maakt mijn dag weer helemaal goed... lekker afwachten dus en maar genieten van het flinke getrappel want deze hier kan er wat van. Zolang hij/zij energie over heeft om me af en toe zo te 'plagen' moet ik me maar bedenken dat ie dan genoeg voedingsstoffen binnen krijgt om te groeien. Een kind wat niets over heeft ligt wel stil!

Dan hoop ik dat het bij mij andersom is. Bij de 32 weken echo vonden ze hem wat groot. En toen ik afgelopen week (33 weken) bij de vk was. VOnd ze hem ook wat groot voor 33 weken. Dus krijg komende week weer een echo om de groei te volgen.....
Mijn eerste was mooi 6 pond. Vond dat wel groot genoeg eigenlijk om eruit te persen. Meer hoeft niet zo nodig. Deze wordt vooralsnog op 7 a 8 pond geschat.

Terug
Bovenaan