ongerust :S

A

Anoniem

Guest
hallo.. ik wou even iets vragen.
ik ben 17 weken zwanger en heb sinds gisteren af en toe een tintelend gevoel in mijn linkerbeen en arm.
ik maak me er een beetje druk om omdat ik eens ergens heb gelezen dat dit iets te maken zou kunnen hebben met zwangerschapsvergiftiging.
ook heb ik al een paar weken dat ik abnormaal veel vocht verlies.
het word steeds meer, ik ben toen het net begon 2 weken geleden in het ziekenhuis geweest omdat er uitgesloten moest worden dat het vruchtwater was, dat was toen niet het geval maar nu word het dus steeds meer.
ik wil niet zo'n zeikerd zijn om hiervoor weer naar de verloskundige te bellen maar toch maak ik me druk.
dinsdag moet ik naar de vk, zal ik daar op wachten?
heeft iemand hier ervaring mee? met allebei mijn problemen?
ik hoor het graag!

liefs antoinet

p.s ik heb het nog even nagezocht maar voor zwangerschapsvergiftiging hoef ik niet bang te zijn mn bloeddruk is niet te hoog (heb een meter thuis) en het begint vaak pas na de 24e week en nog meer symptomen waar ik geen last van heb dus dat is het in ieder geval niet THANK GOD!
jemig zeg wat maak ik me soms druk

liefs ikke

NIET WACHTEN!!!!
Als je het niet vertrouwt, bel je de VK NOOIT voor niets!!! Liever 1x teveel dan 1x te weinig bellen.
Zeker omdat je gevoelsstoornissen hebt in arm en been, dit is niet normaal bij zwangerschap.
Wat betreft vochtverlies: tijdens zwangerschap heb je meer vaginale afscheiding. Ik heb regelmatig meerder keren onderbroek gewisseld op een dag omdat ik zoveel afscheiding had. Als het zuur ruikt (niet fris, maar zo kun je onderscheid maken), is het wrs afscheiding.
Gelijk bellen!!!
Sterkte hopelijk is het niets en ben je na telefoontje gerustgesteld
Mira, sinds 02-01 mama van jaap

bedoel het niet om je bang te maken he, maar laat je door VK geruststellen. Ze hebben niet voor niets 24-uursdiensten, ook voor as moeders die ongerust zijn.

heej hallo

je hebt ook wel gelijk hoor, je kan beter 1x te vaak bellen dan 1x te weinig (dat zeg ik altijd tegen iedereen maar als het mezelf betreft is het toch anders)
ik heb zelf wat het vochtverlies betreft niet het idee dat het afscheiding is want het is niet dikkig en het ruikt ook niet echt vandaar.
ik ben nu op internet aan het lezen en als ik er echt niet geruster op word ga ik straks toch even bellen.
dank je wel!

liefs antoinette

Hoi,

Ik zou ook gewoon bellen als ik jou was. Dat van tintelende arm herken ik helemaal niet, dus zou het gewoon navragen.

Beter 1 keer teveel gebeld dan 1 keer te weinig!!

Simone 37w4d

Hoi,

Ikzelf ben iemand die bij drie zwangerschappen drie maal zwangerschapvergiftiging heeft gehad, zv is meestal pas een verschijnsel die plaatsvind aan het eind van de zwangerschap in ieder geval na 25 weken verschijnselen zijn, standaard hoge bloeddruk, eiwit in de urine, tintelde vingers handen, hoofdpijn, het gevoel hebben dat er een band om je maag zit en pijn achter je linkerschouderblad dit zijn de meest voorkomende verschijnselen, denk dat het nog erg vroeg in je zwangerschap is om dit te krijgen maar laat vooral controleren beter een keer te veel controleren als 1 x te laat...veel succes

groetjes

sorry nog iets vergeten het vochtverlies had ik ook in de tweede zwangerschap bleek ik bij een derde echo met die zwangerschaps vergiftiging klachten al een week vruchtwater kwijt te raken bij 36,5 weken zwangerschap en bij de derde had ik dit ook en met het oog op wat er met de tweede zwangerschap gebeurt was en omdat ik bij mijn derde zwangerschap een van mijn kindjes overleden is (was zwanger van een tweeling) deden ze extra vaak controles en hier kwam uit dat ik een fikse ontsteking had zitten wat ik niet gemerkt had omdat blaasontsteking in de zwangerschap vaak niet herkent word omdat de klachten bijna niet herkenbaar zijn en ik er geen last van had behalve dan het vochtverlies.

groetjes

Terug
Bovenaan