Ongerust

<p>Hoi, ik heb echt last van harde buiken vandaag, deze zakken in rust wel weg. Tevens ook een gevoel van druk vaginaal.... Alsof ik enorm moet plassen dat branderig gevoel. Dit trekt ook wel weer weg.</p><p>Jullie hebben het vast eerder gehad. Wat was dit bij jullie?</p><p>28 weken zwanger.</p>

Hoort er bij, probeer het eventueel wat rustiger aan te doen als dat mogelijk is. Ik had zelf rond 30 weken ook erg veel harde buiken en heel regelmatig. Bij de controle bleek dat de baby zich gedraaid had (hoofd naar beneden) en daardoor ik waarschijnlijk zo veel harde buiken had.
Op dit moment werk ik nog halve dagen (33 weken zwanger) en probeer smiddags het duidelijke rustiger aan te doen. Merk dat ik sindsdien in ieder geval minder harde buiken heb. Af en toe nog steeds wel hoor, maar dat hoort ook bij de zwangerschap. De baarmoeder bereidt zich natuurlijk ook voor op de geboorte.
Mocht je je echt zorgen maken, dan zou ik je adviseren even de VK te bellen. Succes!

Heb zelf nooit harde buiken gehad, dus dat weet ik niet.. Maar een brandend gevoel was bij mij een schimmelinfectie. Weet niet of je dat vaker hebt gehad, dan zou je het kunnen herkennen. Had het voor mn zwangerschap ook vaak. Dus gelijk canesten gehaald, alleen uitwendig gebruiken. Dat helpt ook.. 

In inderdaad, als je ongeust bent, morgen gewoon vk bellen! Kan nooit kwaad! 

Herkenbaar, ik heb ook nog steeds veel harde buiken. Ben vanaf 29 weken ook minder gaan werken en afbouwend tot verlof. Bij mij was de baby met 29 weken al ingedaald waardoor ik de druk beneden heel erg had. Dit is nu per dag verschillend, de harde buiken heb ik nog wel maar door het rustiger aan te doen ging het beter.  Warme douche of kruik werkt ook heel fijn! Inmiddels ben ik nu met verlof en hoop ik dat de harde buiken nog minder worden want tis geen prettig gevoel. Hij moet echt nog even minimaal 3 weken binnen blijven ?
En mbt het branderige gevoel zou ik ook even laten testen op blaasontsteking, wss geeft de vk dit ook aan.  Kan een infectie zijn of blaasontsteking, daar ze we helaas extra vatbaar voor.

Herkenbaar! Dat branderige gevoel heb ik mijn hele zwangerschap gehad. Geen blaasontsteking niks. En harde buiken betekend dat je toch iets te actief bent. Ik werkte toen volop dus ik had dat ook. Geen zorgen gewoon lekker rustig aan doen en genieten. ?

Terug
Bovenaan