ongerust

<p>Ik wil graag even mijn onrust met jullie delen. Ik ben 4+3 dagen zwanger, dus pas heel pril. Ik ben super blij maar ook erg angstig, ongerust. Ik heb 2 miskramen gehad, bij 12  weken (missed aborion) beide keren had ik last van een HG zwangerschap incl ziekenhuis opnames en infuus etc. Ook bij beide keren wist ik al voor mn NOD dat ik zwanger was. Alles stonk, pijn aan mn borsten, misselijk, niet kunnen tanden poetsen, verschrikkelijk moe, noem maar op.  bij testen een knal streep, bij wijze van al voor ik klaar was met er overheen plassen. Maar nu.... nergens last van en een minimaal streepje. </p><p>Nu weet ik, een streepje, hoe licht ook is goed. En ik ben superblij dat ik me gewoon goed voel. Maar door de vorige ervaringen ben ik er ook een beetje bang voor dat het niet goed zit...</p><p>Hoe was het bij jullie, beide zwangerschappen zelfde symptomen of heel wisselend?</p>
 
Ik had helemaal niets qua symptomen, de hele zwangerschap nog niet gehad. Ben wel nog maar één keer zwanger geweest dus kan niet echt antwoord geven op je vraag over meerdere ervaringen.. maar hoor veel om me heen hoe verschillend zwangerschappen zijn bij dezelfde vrouwen. Soms hoor ik "dit moet wel een meisje zijn, want bij mijn zoon was het zoooo anders" en is het 'gewoon' weer een jongen.
Wat ik wil zeggen is.. volgens mij is het heel normaal dat symptomen per zwangerschap verschillen. Ik snap echt dat je zenuwachtig bent en dat zou ik in jouw situatie ook zijn, weet ik heel zeker. Maar misschien kun je ter geruststelling vragen of je een vroege echo kunt krijgen? Wij hebben een vroege echo gekregen met 7+3 omdat ik net zwanger bleek te zijn in december. Ik wilde om de praktische reden dat ik graag met kerst en oud en nieuw wilde weten waar ik aan toe was weten of het goed zat vóór die tijd. 
Bij mijn praktijk doen ze dus helemaal niet moeilijk over een vroege echo en volgens mij kan dat heel vaak wel!
En gefeliciteerd natuurlijk!
 
(PS ik had pas een positieve test toen ik al overtijd was!)
 
Hoi
 
Als eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb 11 jaar terug een prachtige dochter gekregen en 4 maanden terug een klein lief mannetje. Daar tussen zitten nog een aantal zwangerschappen die steeds mis gingen en steeds op verschillende momenten. Ik wist ook iedere keer voor de testen of dat ik zwanger was soms niet eens door symptomen maar gewoon omdat ik het aan voelde. Wel was iedere zwangerschap anders de ene keer flink misselijk de andere keer bijna nergens last van. Bij mijn dochter heb ik 9 maanden regelmatig moeten spugen. En met de zwangerschap van mijn zoontje heb ik de hele zwangerschap maar een keer hoeven spugen. Ik snap je angst en je zorgen maar dat is symptomen anders zijn dat wil gewoon echt niks zeggen. Ik zou willen zeggen geniet van je zwangerschap Ik weet alleen zelf hoe moeilijk dit kan zijn als je je zoveel zorgen maakt bij mijn zoontje heb ik helemaal niet van de zwangerschap genoten Ik was blij dat het erop zat en ik een levend kindje mijn armen had. Al vond ik het getrappel in mijn buik wel weer heerlijk.
 
Spreek je zorgen uit bij de verloskundige Ik heb dat ook gedaan en ik mocht daardoor iedere week eventjes langskomen om het hartje te horen dat stel mij dan weer voor een paar dagen gerust stress is namelijk niet goed dus spreek het uit. En wie weet zakt Je Angst langzaam weg als je extra controles krijgt
 
Terug
Bovenaan