ongerust ...

A

Anoniem

Guest
Hallo!

ik ben een klein beetje ongerust vandaar dat ik het jullie vraag. Misschien omt het iemand bekend voor. Ik zit in mijn 7de week van de zwangerschap. Toen ik gisteren naar toilet ging zag ik dat ik bij het afvegen een beetje een rode tot bruin rode afscheiding had. Ik moest gistern toch bellen voor de uitslag van mijn bloedonderzoek en heb het ineens tegen de dokter gezegd. Hij zei dat het vastzetten van een of ander wel de oorzaak kon zijn maar dat ik me niet echt ongerust moest maken. Als het echt bloed was zoals ongesteld zijn, dan zou er een probleem zijn. Van die rode afscheiding heb ik gisteren geen last meer gehad, maar nu ging ik daarnet naar toilet en had ik echt zeer donker bruine afscheiding... Ik weet echt niet vanwaar dit zou komen of hoe dit komt. Heeft iemand een idee of heeft dit ook gehad? Ik bn echt wel een beetje ongerust dus een beetje geruststelling zou nooit kwaad kunnen. Dank je wel!
Veel liefs
Bisous
Alysse

Bonjour Alysse,

Ik heb 't ook gehad, met 7 weken zwangerschap. Het was waarschijnlijk een innestelingsbloeding, zei mijn gynaecoloog. Bruine afscheiding is oud bloed - dat betekent dus waarschijnlijk dat je kindje zich heeft ingenesteld, en dat het bloed daarvan (van je baarmoederwand) nu stukje bij beetje naar buiten komt.

Ik weet dat 't eng is (ik ben nu 8 1/2 week zwanger, en het is mijn eerste zwangerschap) maar uiteindelijk kun je niet meer doen dan afwachten. Hoeveel weken ben je al zwanger? Als je meer dan 6 weken zwanger bent, kan de gynaecoloog met een inwendige echo (niet echt een pretje trouwens) kijken of het hartje klopt. Dus als je heel erg ongerust bent, kun je je huisarts vragen om een verwijzing. Denk er echter wel aan dat je dan een tijdje in de medische molen zit! Ik ben ook naar de gyn geweest (in mijn geval omdat er een vermoeden was dat de zwangerschap buitenbaarmoederlijk was) en ik moet er volgende week voor de 4e keer heen! Niet echt fijn, die "medicalisering" van de zwangerschap. Als het volgende week allemaal goed is, ga ik lekker naar de verloskundige.

Heel veel sterkte! Maak je niet teveel zorgen, hoor! Daar heb je nu niets aan. Hoe meer tijd er voorbij gaat zonder dat je echt gaat bloeden (rood bloed met stolsels), hoe meer kans dat het allemaal prima gaat met je kindje. Even afwachten dus.

Bisous,
Hilde

Hoi,
Ik had  anderhalve week geleden ook bloedverlies. Eerst 7 dagen echt kleine beetjes.Dag 8 werd het iets erger, en dag 9 werd het toch een miskraam.
Kortom, ik moest ook gewoon afwachten hoor, en niemand kon iets doen.
Echt een hele rottijd gehad.
Mij werd ook gezegd dat het wel goed zou komen als het bloedverlies niet erger werd, of als ik maar geen buikpijn had. [Ook met de miskraam nauwelijks buikpijn gehad, hoeft dus echt niet.]
Nou, ik voelde het zelf gewoon aan hoor, en had er een heel ongerust gevoel bij.
Denk dus niet dat het bij jou ook mis hoeft te zijn, maar dat je vooral naar jzelf moet luisteren.
Ik vond die inwendige echo echt niets ergs, zou het weer doen, al is het maar voor de duidelijkheid.
Gewoon blijven bellen en je ongerustheid uitspreken.
Voor de arts of vk is het werk, voor jou is het toch je kindje hoe klein dan ook..
Succes, gr R

4 weken geleden (toen was ik 6 weken zwanger) ben ik ook bloed verloren gelukkig niet veel, de zelfde dag zijn we naar de gyno gestuurd voor een inwendig onderzoek (we zagen het vruchtje) en volgens hem was alles in orde vor zover hij het kon zien, af gelopen maandag nacht begon ik weer te bloeden en dacht dat het net als toen was, dinsdag ochtend was het gestopt totdat ik begon door te lekken, we zijn naar de dokter gegaan en daar viel ik bijna flauw omdat ik te veel bloed had verloren (meer dan bij een miskraam) en hij stuurde me naar het ziekenhuis...daar wou het bloeden ook niet stoppen en het vruchtje wou er niet uit...m'n vriend en ik waren overstuur we hadden zo gehoopt dat het kind geboren zou worde.
vandaag kwam m'n huisarst nog ff langs om te kijke hoe het met me ging en hij dacht dat het waarschijnlijk al mis was toen ik voor het eerst begon te bloeden.

ik hoop voor jou dat alles goed is en dat hij/zij gezond mag worden geboren

-x-jes monica

Ik vrees dat het slecht is afgelopen ... Heb daarjuist een harde bloeding gekregen ... Ik had krampen zoals ik die heb wanneer ik ongesteld ben. Ik ging naar toilet en daar stelde ik het vast. Heb zelf een hele prop gezien, miss wel het vruchtje  ... Heb het juist tegen m'n vriend verteld, we zijn allebei kapot van verdriet. Morgen naar de dokter voor een bloedtest. 't Is echt balen.
Alysse

Heel veel sterkte, verschrikkelijk om te lezen als het misgaat....

Liefs Simone

Terug
Bovenaan