ongerust

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal
ik ben nu 17 wkn en 2 dgn zwanger maar met de 16de week moet je als je op je rug ligt en je knieen optrek een verharding voelen ik voel wel dat het ribbelig is en beetje hard de ene keer voel je dat wel en de andere keer niet???dat las ik in een boek en op internet.
komt dit omdat dit me eerste zwangerschap is en dat ik me teveel zorgen maak....heb geen last van bloedverlies gehad enzo en wel 4 kg aangekomen en heb al wel een buikkie maar als ik voorover zit is net een grote vetrol....
wie kan mij gerust stellenik voel me niet zwanger al ben ik het wel....en donderdag gaan we hartje horen...met 13 wkn had ik echo gehad en die was goed maar ben soms zo bang dat het fout zit en denk wel vaak aan van ooh dat zit wel goed heb gemengde gevoelens erg irri
ik denk zelf dat ik me te druk maak!

Bedankt groetjes felix

hallo allemaal
ik ben nu 17 wkn en 2 dgn zwanger maar met de 16de week moet je als je op je rug ligt en je knieen optrek een verharding voelen ik voel wel dat het ribbelig is en beetje hard de ene keer voel je dat wel en de andere keer niet???dat las ik in een boek en op internet.
komt dit omdat dit me eerste zwangerschap is en dat ik me teveel zorgen maak....heb geen last van bloedverlies gehad enzo en wel 4 kg aangekomen en heb al wel een buikkie maar als ik voorover zit is net een grote vetrol....
wie kan mij gerust stellenik voel me niet zwanger al ben ik het wel....en donderdag gaan we hartje horen...met 13 wkn had ik echo gehad en die was goed maar ben soms zo bang dat het fout zit en denk wel vaak aan van ooh dat zit wel goed heb gemengde gevoelens erg irri
ik denk zelf dat ik me te druk maak!

Bedankt groetjes felix

Hoi,

Als het echt niet goed aanvoelt moet je gewoon even de verloskundige bellen (die doen daar echt niet moeilijk over).

Over dat verhaal van op de rug liggen heb ik nog nooit gehoord? Nooit geweten dat je met 16 weken een verharding zou moeten voelen.
Mijn buik begon pas echt te groeien na 20 weken, en toen ik met zwangerschapsverlof ging vroeg een client op het werk hoelang ik vakantie had: 2 of 3 weken ??!! Hij had niet eens gezien dat ik zwanger was! Dus maak je daar maar niet te druk over. Mijn dochtertje woog met de geboorte toch 3350 gram. Mijn vriendin had een enorme buik en haar dochtertje woog met de geboorte maar 2860 gram. Dus de omvang van je buik zegt echt niks.

Heel veel succes donderdag en probeer toch maar van je zwangerschap te genieten!

groetjes Jos78

Hoi,

Ik denk dat ze in de boeken bedoelen dat jezelf de bovenkant van de baarmoeder op een gegeven moment boven het schaambeen kunt voelen, dat zal wel rond week 16 zijn, zeker bij de eerste. Mijn VK kon (zoals het hoort) de baarmoeder vanaf week 12 al goed voelen en ik weet nog dat ik avond na avond zelf heb geprobeerd! Maar niets hoor... Het heeft nog weken geduurd voordat ik zelf het idee had dat ik de baarmoeder kon voelen, terwijl ik toch ook al een aardige 'vetrol' leek te hebben, ha, ha!

Ik heb ook heel vaak twijfels gehad of alles wel goed zat daarbinnen, en of ik me misschien niet gewoon vergist had, en niet echt zwanger was...
Maar geloof me, wacht nog een paar weken en dan wordt het onmiskenbaar! Een buikje dat duidelijk anders voelt dan een vetrol en baby gaat bewegen!!
En over enkele maanden ga je de 'rust' in je buik nog missen....

Groetjes, Karin
(39+6 wkn, met hele bolle buik en grote beweeglijke baby...)

Terug
Bovenaan