ongerust!!!

Hoihoi,

Ik ben zooooo verschrikkelijk ongerust. Zaterdag had ik een positieve test! Was zo blij! Maar helaas van korte duur. Gister had ik lichtbruine afscheiding en vanochtend ook nog een beetje. Het is allemaal niet veel, maar genoeg om me vreselijke zorgen te maken. Zo begon de vorige miskraam ook. Dat was met 11 weken (het vruchtje was met 8 weken al gestopt). Ik ben nu nog maar 4 weken en 3 dagen, dus nog heel kort. Daarom kan er ook niks gedaan worden. Op een echo is nog bijna niks te zien, dus ook niet geruststellend. Het enige wat ik kan doen is afwachten!! Bahbahbah. Altijd maar weer dat afwachten. Ik wil weer niet net als de vorige keer 4,5 week met een vruchtje lopen wat niet leeft, als het dan weer niet goed is, wil ik dat ze gelijk actie ondernemen, maar helaas werkt dat niet. Ik moet afwachten. Ik heb de verloskundige gebeld. Ze zei dat het absoluut geen kwaad kan en dat het heel vaak voorkomt blablabla. Ze zei dat het ook kan dat mijn lichaam nog aan het uitzoeken is wat er allemaal gebeurt en dat het nu de normale tijd is geworden om ongesteld te worden en dat ik daardoor wat bloed kan verliezen. Klinkt aannemelijk. Maar als je eenmaal een miskraam hebt gehad, dan weet je gewoon te veel. Ik moet proberen positief te blijven, maar dat is zo moeilijk nu. Ik weet dat jullie me ook niet echt op kunnen beuren, omdat jullie ook heel goed weten hoe een miskraam begint, maar weten jullie toevallig geen verhalen van mensen bij wie het echt niks betekende????

Liefs Cath

Ohhh meid, ik kan je natuurlijk niet gerust stellen maar je hoort echt vaak dat het niks te betekenen heeft. Kan me zo goed voorstellen dat je je druk maakt! Ik heb zat verhalen gehoord van mensen die bloed verloren en een gezond kindje kregen maar iedereen is anders. Heb je verder nergens pijn? Dan is dat een goed teken. Je bent zwanger tot het tegendeel is bewezen en probeer er toch een klein beetje van te genieten. Het kan ook een innestelingsbloedinkje zijn nog en gewoon een adertje omdat het zo doorbloed is. Pffff, ik duim dat het goed is maar probeer je niet al te druk te maken.

Sterkte, een hele dikke knuffel van Po!!

Ik heb een kennis die in het begin van de zwangerschap van haar eerste echt heel veel bloed verloor en zeker wist dat het mis was. Ze zette het op een roken en drinken en toen ze haar echo had, bleek er met het kindje niets aan de hand te zijn. Het is nu een gezonde meid van bijna 8 jaar!
Dus. Het kan ook gewoon goed gaan! Daar hou ik me ook steeds aan vast als ik aan een volgende zwangerschap denk.

Heel veel sterkte in ieder geval.

Veel liefs,
Marjon

Heel herkenbaar dit, Cath.
En wat een gezeik altijd met die verloskundigen "het is vast niets en kan geen kwaad, wacht nog even af", ja m'n neus....
Het enige wat ik je kan vragen: wat zegt je gevoel? Dit blijkt bij mij toch uiteindelijk weer gelijk gekregen te hebben.
Is het niet mogelijk dat je in de 7e week terecht kan voor een echo? Dit wil men vaak doen voor vrouwen die al eens eerder miskramen hebben gehad.
Ik ben dus ook in de 7e week geweest, maar helaas is het toch nog fout gegaan daarna.

Nogmaals, ik snap je zorgen echt maar wellicht is het inderdaad gewoon innestelingsbloed, gezien je duur kan dat nog heel goed mogelijk zijn.
Vraag anders gewoon aan je verloskundige of huisarts of je in de 7e week een echo mag laten maken, dat duurt nog wel even maar weet je wellicht wel waar je aan toe bent.

Heel veel sterkte,
Aadje

Lieve Cath,

Ik begrijp je ongerustheid heel goed. Het kan inderdaad onschuldig zijn, maar net als jij al schrijft, als je al een miskraam gehad hebt, zit de schrik er goed in. Ik heb helaas al 2 miskramen gehad, de 2e ging op dezelfde manier als bij jou. Ik was precies 12 weken en het vruchtje was met 8 weken al gestopt, vond het vreselijk dat ik daar al 4 weken mee rond liep, denk je gewoon zwanger te zijn... Daarom mag ik nu van de verloskundige vanaf week 7 elke week even komen. Ben gisteren voor het eerst bij de gyneacoloog geweest en was volgens de echo 6 weken. Maar probeer nog hoop te houden, het hoeft niets te betekenen, maar ik begrijp je zo goed en dat wachten is gewoon een hel! Ik hoop dat je me op de hoogte houdt en heel veel sterkte en ga hard voor je duimen dat alles goed gaat dit keer!

Liefs Ingrid

Lieve, lieve Cath,

Ik heb je al een mail gestuurd maar nog even dit: mijn nicht heeft echt heeeeeeeeeeeeel veel bloed verloren in het begin van haar zwangerschap en die is onlangs bevallen van een gezonde dochter! Het kan dus echt wel. Ik denk aan je! Heel veel sterkte en ik spreek je snel weer (heb je naast een mail ook een foto gemaild!).

Knuffel F

Hoi Cath

Ik heb vorige week dinsdag een beetje bloed verloren en toe donderdag weer en toen best wel wat. Zaterdag was mijn test gewoon positief, een innestelingsbloeding dus. Dat kan het bij jou dus net zo goed zijn. Dit zegt echt nog helemaal niets en komt zo vaak voor. Er zijn ook mensen die een mk krijgen die zich helemaal zwanger voelen en er zijn mensen die een gezond kind krijgen en steeds wat bloed hebben verloren. Wacht maar af het zegt nog helemaal niets

Liefs
Een eveneens sinds deze maand zwangere Lotte

Bedankt weer lieve meiden!!

Ik probeer het van me af te zetten. Maar het is best wel moeilijk. Maar dankzij jullie berichtjes voel ik me al stukken beter. Ik moet gewoon afwachten. Ik mag wel al 12 november voor een echo, dus dat is a.s. vrijdag nog maar 3 weekjes. Dus dan heb ik meer zekerheid. Je hoort het inderdaad best wel vaak, maar door de miskraam ben je gewoon extra onzeker. Ik houd jullie op de hoogte!

Hey Lotte, gefeliciteerd!!! Geweldig nieuws!! Hoe ver ben je nu?? En wanneer ben je uitgerekend?? Wanneer had je dat bloedverlies, na je NOD of er voor?? Jammer dat het juni-forum er nog niet is. Ik heb al een mail naar de redactie gestuurd, maar helpt allemaal niks. Maar ik hoop je toch snel te spreken op het juni-forum!!

Liefs Cath

Terug
Bovenaan