Ongerust

Hi meiden,

't is al weer een tijd geleden dat ik een bericht heb geplaatst op het forum, sorry daarvoor, maar ben op het moment zo ongerust.

We hebben 1e kerstdag gegourmet met mijn familie, beregezellig en lekker, maar dit alles kwam er 2 kerstdag helaas weer uit... heb wel 7 keer overgegeven en ook diarree gehad, sorry voor het onsmakelijke bericht.

Nu kan dit natuurlijk gewoon een buikgriep zijn, maar stiekem maak ik me toch zorgen om dat toxoplasme gedoe. Ik heb al gebeld met de verloskundige praktijk en de huisarts, maar beide assistentes gaven niet echt een bevredigend antwoord, die van de huisarts zei zelfs dat ze zelf tijdens haar zwangerschap ook wel eens een lekker stukje rauw vlees at, niet dat ik dat heb gedaan, maar ben toch bang dat iets niet helemaal goed doorbakken was.... daar heb ik uiteindelijk maar 1 hapje van genomen, dus de kans is hopelijk heel klein.

Hebben jullie hier ervaring mee, met toxoplasmose besmetting bedoel ik dan? Zijn de symptomen hetzelfde als bij een gewone buikgriep? Overigens hou ik vandaag alles weer binnen hoor, voel me alleen nog zo slap als een vaatdoek ;-)

Bedankt alvast voor jullie reacties! Ben nu trouwens 16 weken zwanger en alles gaat tot nu toe verder goed, vorige week voor het eerst het hartje gehoord, hoe bijzonder is dat!

Lfs,
Juutepetuutje

Je kunt gewoon even bloed laten prikken voor toxoplasmose. Maar hele grote kans dat je dat allang gehad hebt. Weet niet of je veel met katten te maken hebt gehad. Ik heb ze al mijn hele leven lang en ik heb het dus gehad en kan het niet meer krijgen.

Terug
Bovenaan