Ongesteld 9 dagen na ovulatie test

<p>Sinds april ben ik gestopt met de pil. Door dat ik nog altijd onregelmatig ongesteld ben heb ik ovulatie testen gebruikt. Vorige week dinsdag (28 dec) was de test positief. <br />Gister avond had ik iets bloed verlies, ik dacht gelijk aan een innestelingsbloeding, en was blij dat het misschien toch gelukt was deze keer. <br />Helaas lijkt het toch op een gewone menstruatie, veel bloedverlies net als dat ik gewend ben, alleen heb ik verder geen buikkrampen waar ik normaal gesproken erg veel last van heb. Ik word hier erg onzeker van. Hebben jullie hier ook ervaring mee? </p>
 
Lijkt er op dat je dan een hele korte luteale fase hebt gehad deze cyclus. Dat is de periode tussen je ovulatie en je ongesteldheid, deze hoort normaliter 14 dagen te zijn. Wanneer deze extreem kort is (10 dagen of minder, in jouw geval dus 9 dagen) kan dit zwangerschap belemmeren, omdat de eicel dan niet genoeg tijd krijgt om in te nestellen. 
 
Ik zou de volgende cyclus weer ovulatietesten gebruiken. Als je luteale fase dan weer zo kort is, zou ik eens met de huisarts bellen. Je bent al sinds april gestopt, dus nog steeds ontpillen lijkt me heel sterk... 
 
 
Ik heb ook een korte luteale fase van mezelf. Vlak na het stoppen met de pil was deze echt maar een week en het ontpillen duurde bij mij ook echt langer dan 6 maanden, dus dat kan best. Uiteindelijk werd mijn luteale fase steeds langer naar een dag of 10/ 11. Nog steeds niet super veel maar wel genoeg. Ik heb dan ook een zoontje en ben nu zwanger van de tweede. Voor ik zwanger raakte van m'n zoontje hebben we er een jaar over gedaan ivm mijn ontregelde cyclus, maar daarna nooit meer terug aan de pil gegaan en dit keer was het meteen de eerste ronde raak ondanks dat mijn luteale fase dus nog altijd aan de korte kant is. Dus het kan wel gewoon! Wil natuurlijk niet meteen zeggen dat dat dan bij jou ook zo is, maar wie weet! Zou het inderdaad even in de gaten houden. En als hij onder de 10 blijft kun je inderdaad beste even de huisarts bellen. Ik hoop iig dat het bij jou ook allemaal goed komt! Succes! :)
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ik ga het zeker in de gaten houden, en ga zeker op tijd aan de bel trekken bij de huisarts als het de komende tijd weer kort blijkt te zijn. 
Ik hoop dat het een eenmalige korte luteale fase is. Ik was dit keer ook een kleine week eerder ongesteld dan de vorige paar keren. 
Ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben. Ben mij nog een beetje aan het inlezen, aangezien ik er nog niet eerder van gehoord heb ?
 
Terug
Bovenaan