Ongesteld en stijgende temperatuur? HELP!

<p>Lieve iedereen,</p><p>Anderhalve maand geleden ben ik gestopt met de pil. Ook ben ik toen direct begonnen met temperaturen. Na een aantal dagen kreeg ik mijn onttrekkingsbloeding 28 september tot 1 oktober. Vervolgens ben ik elke dag ook gaan bijhouden in Natural Cycles wat mijn afscheiding en temperatuur deed. Precies 14 oktober had ik erg veel waterige, en eiwit achtige afscheiding. Ik kon er draden van trekken, dus ging ervan uit dat dit te maken had met mijn eisprong. Op die dag had ik ook een dip in m’n temperatuur, maar 15 oktober schoot hij alweer omhoog! Ook mijn temperatuur leek de ovulatie te bevestigen, aangezien hij toen ook meerdere dagen hoog bleef. Met wat schommelingen hier en daar bleef hij ook hoog. Op 24 oktober zakte mijn temperatuur echter en ging ik er vanuit dat ik ongesteld moest worden. Een aantal dagen bleef hij verder zakken en 27 oktober werd ik heel licht ongesteld (beetje bruin/rozige afscheiding). De dag erna 28 oktober, had ik al wat meer bloed en vandaag 29 oktober lijkt het af te nemen. <br />Wat ik echter apart vind, is dat mijn temperatuur na de eerste menstruatie dag weer is gaan stijgen! <br />27 okt: 34,45<br />28 okt: 36,57<br />29 okt: 36,74</p><p>Ik ging er zelf van uit dat je temperatuur laag zou blijven als je ongesteld werd. Na mijn vorige ongesteldheid bleef deze namelijk ook redelijk gelijk, rond de 36,4… en even voor jullie beeldvorming. Na mijn ovulatie was mijn hoogste temperatuur piek 36,91. Misschien is dit wel heel normaal en maakt het me voor niets een beetje zenuwachtig. Maar het viel me enorm op, dus wilde het graag met jullie delen! </p>
 
Waar gaat je hulpvraag dan over? Denk je dat je toch zwanger bent? Dan doe je toch een test? 
Temperatuur schommelt sowieso een beetje he? Je bent geen robot ? cycli verschillen, je bent ook nog maar net van de anticonceptie af, en ook van dag tot dag en van moment op moment wisselt het. Ik vond persoonlijk de temperatuurmethode erg onduidelijk omdat ik bij mezelf helemaal geen duidelijke patronen zag. Ovulatietesten werken bij mij wat betrouwbaarder. 
 
 
Als je twijfelt zou ik idd een test doen. Ik heb zelf eigenlijk altijd hogere temperatuur vanaf een week voor m'n menstruatie tot het einde van m'n menstruatie dus niet bij iedereen werkt dat met temperatuur hetzelfde.
 
Het kan ook een foutieve meting zijn geweest. Een temp van 34,5 vind ik namelijk wel erg laag. Ik zou me hier verder niet druk om maken. Je lichaam is nog herstellende van de pil.
 
Terug
Bovenaan