Ongesteld gedurende +4 weken

Aangezien we graag een kindje zouden hebben ben ik sinds een 2tal maanden gestopt met de pil (zo’n 10tal jaar genomen).
De eerste ongesteldheid kwam een weekje later en duurde zo’n 4 dagen. Dat leek dus perfect na zolang pilgebruik. Echter lijkt deze ongesteldheidsperiode eindeloos te zijn. Ik heb al zo’n 4 weken bloedverlies. Soms is dit helderrood soms wat bruinig. De ene dag meer dan de andere. Ik heb reeds naar de verpleging van de gynaecoloog gebeld maar deze laten me weten dat dit normaal kan zijn. Hebben jullie dit ook ervaren? Hoe kunnen we nu weten wanneer en of ik eigenlijk wel vruchtbare dagen heb? Bedankt!
 
Is inderdaad normaal, kan enkele maanden tot zelfs een jaar duren voor je weer een ‘normale’ cyclus hebt nadat je stopt met de pil. enige wat je kan doen is nadat je menstruatie voorbij is ovulatietesten te gebruiken
 
En hoe lang kan deze fase duren? Kan het maw zo zijn dat ik nog komende weken een soort menstruatiebloed ga verliezen zonder dat ik nog een eisprong krijg? 
 
Is echt per vrouw verschillend hoelang deze fase duurt maar zolang je bloed verliest weet ik niet of je een eisprong hebt, weet je alleen door de ovulatietesten. Dat is het rotte van pas met de pil stoppen als je een kinderwens hebt, eigenlijk moet je als je denkt volgend jaar aan kinderen te willen beginnen alvast stoppen en condooms gebruiken
 
Ondertussen zijn we al een paar weken verder en blijft het probleem aanhouden. Ik heb opnieuw naar de gynaecologie gebeld en heb nu een afspraak gekregen, echter pas voor oktober. 


bij wie heeft dit ook zo lang geduurd? Hoe is het uiteindelijk gestopt? 
 
Ik doe zelf aan tempraturen en slijm in de gaten houden via de methode sensiplan. Het is een betrouwbare methode waarbij je ook een cursus bij een consulent volgt. Het wordt vooral gebruik bij kinderwens maar ook als voorbehoedsmiddel. Het is zeker een aanrader. Dan hoef je niet zo te hannesen met ovulatietesten en krijg je heel mooi je cyclus in beeld en jebleer tegelijkertijd je lichaam heel goed kennen. Als je interesse hebt kan je ff googelen, komt de website vanzelf tevoorschijn.
Hopelijk stopt het bloeden snel. Heel naar is dat als het maar door blijft gaan. Heb ik zelf ook een keer gehad. Alleen dan niet van stoppen met de pil. Ik kreeg toen een soort van resetpil. Dat hielp goed. 
 
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer hoe het heette. Het is al een hele tijd geleden. Ik weet alleen dat de dokter het me toen zo uitlegde dat het een soort resetpil was. En dat heb ik onthouden 
 
Terug
Bovenaan