Ongesteld geweest, maar toch zwanger?

Hi meiden,

Ik ben benieuwd wie ervaringen heeft met ongesteld zijn en toch zwanger zijn.

Ik dacht deze ronde (4) echt zwanger te zijn, testte op dag 28 (dag 1 nod), maar de test was negatief. Ik had al een aantal dagen last van maagzuur en had erg gevoelige borsten, dus ik dacht zou het dan toch... Paar uur na de negatieve test werd ik ongesteld, maar deze keer minder dan normaal. Dag 1 weinig bloedverlies met ook bruin oud bloed, dag 2 normaal en dag 3 en 4 ook echt weinig. Normaal bloed ik vaak 5 dagen en dan is het klaar. Maar deze menstruatie voelde anders dan normaal. Ook heb ik al een week lang last van drukkend gevoel rond mn maag, maagzuur en zijn er hele duidelijke blauwe aders door mijn borsten en tepels zichtbaar inclusief bultjes op mn tepelhof.

Ergens geloof ik niet helemaal dat ik niet zwanger ben, omdat ik mij anders voel, maar ik ben wel ongesteld geweest. Ik had verwacht dat de klachten dan nu ook over zouden gaan. Ondertussen had ik donderdag negatief getest en testte ik zaterdag weer, ook deze was negatief. Zal deze week nog eens testen, maar ben heel benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen die bloed verloren of ongesteld waren. En daarmee bedoel ik niet een druppeltje als innesteling of bruine afscheiding, maar echt het gevoel hadden dat ze ongesteld waren. Ik had namelijk ook buikkrampen in het begin, zoals gewoonlijk.

Ik wil mezelf natuurlijk geen valse hoop geven, want een teleurstelling is dan nog erger, maar kan het deze ronde toch niet helemaal loslaten dat het niet zo is.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
 
Het is zeer onwaarschijnlijk dat je nu zwanger bent. Niet alle cycli zijn altijd hetzelfde dus het zou heel goed kunnen dat je menstruatie dit keer wat anders verloopt dan je gewend bent. Net zoals dat je eisprong niet altijd elke cyclus op hetzelfde moment plaatsvindt. Zefs als het al een innesteling zou zijn, dan verwacht je een week later zeker wel een positieve test. Daarnaast kunnen de klachten die je beschrijft ook passen bij de hormoonschommelingen die plaatsvindenvoor je menstruatie. Echte zwangerschapsklachten beginnen meestal pas later omdat pas na 6 weken het hcg zo hoog is dat je daar klachten van krijgt
 
Als je het helemaal zeker wilt weten kan je altijd naar de huisarts gaan om bloed te laten prikken. Maar zwangerschapssymptomen zijn erg algemeen, en kunnen van alles betekenen.
 
Terug
Bovenaan