Ongesteld na curretage

Kimmmyyyyy

New member
<p>Goedenmiddag, ik kreeg op 30 september een curretage. 3 dagen heftig rood bloedverlies. Daarna tot en met gisteren bruin bloedverlies en minimaal. Sinds vandaag weer helder rood bloedverlies? Is dit normaal? Ik lees overal op internet dat je pas 4 tot 6 weken weer ongesteld kan worden. </p>
 
Eerste curettage verliep volgens het boekje. Bij de tweede volledig anders. Eerst netjes drie dagen en na een aantal dag was het weer enorm. Paniek hoor, echt niet leuk. Bij twijfels altijd het ZH bellen! Bij was het totaal onschuldig en achteraf was het een menstruatie, want na 5 weken bleek ik zwanger te zijn!
 
Wat rot dat je een curretage hebt gehad.
Je kan 1 tot 2 weken na de curretage wat bloed verliezen. Dat is een beetje het gemiddelde. De ene wordt na 4 weken weer ongesteld, bij de ander duurt het veel langer en heeft het lichaam echt tijd nodig om te herstellen. Maar het is wel gek dat het dus bruin werd (oud bloed) en dat je nu ineens weer rood bloed verliest. Bij mij was het bruine bloed echt het einde van de bloeding zeg maar. Na een week was het over.
Heb je er ook weer pijn bij nu het weer rood is? Dan direct bellen naar de gyn hoor. Het kan zijn dat er wat weefsel is achtergebleven. Bij twijfel of ongerustheid sowieso contact opnemen.
Hebben ze je niet uitgelegd wat je kan verwachten na de curretage en hoe lang het bloedverlies kan duren etc? Waar je op moet letten? 
 
Hoi hoi ik heb amper bloed verlies gehad naar mijn curretage en naar 2 weken begon ik helder bloed te verliezen. Hierna moest ik op controle en bleek dat mijn eisprong aan het opbouwen was dus ik dus 2 weken naar mijn curretage een menstruatie heb gehad. 
Als je twijfelt bel altijd het ziekenhuis 
 
Hoi hoi ik heb amper bloed verlies gehad naar mijn curretage en naar 2 weken begon ik helder bloed te verliezen. Hierna moest ik op controle en bleek dat mijn eisprong aan het opbouwen was dus ik dus 2 weken naar mijn curretage een menstruatie heb gehad. 
Als je twijfelt bel altijd het ziekenhuis 
 
Ze hebben het mij allemaal goed uitgelegd, alleen ik dacht dat het bijna over zou zijn omdat ik oud bloedverlies had en heel weinig. Ik heb contact met het ziekenhuis gehad en hun zeggen dat het mijn mentruatie wel weer kan zijn. Ook omdat ik verder geen klachten heb. Ja beetje onderrug krampen wat ik altijd heb tijdens de menstruatie. Maar verder geen koorts. Als ik koorts krijg moest ik weer bellen. Volgende week vrijdag heb ik een afspraak. 
 
Dat zou wel heel erg fijn zijn, dat je cyclus zo snel weer op gang is gekomen. En hierboven te lezen bij de andere dames is het dus echt mogelijk. Ik hoop het voor je! 
 
Terug
Bovenaan