Ongesteld na zwangerschap

<p>Ik ben in november bevallen en nu mijn derde ronde ongesteld. Ik vind mijn ongesteldheid alleen echt anders al voor mijn zwangerschap. Alleen maar bruin oud bloed en heel weinig in vergelijking met ervoor. Ben 3 weken na mijn bevalling wel 2x gecurreteerd omdat een rest van de placenta was blijven zitten en toen veel bloed verloren... ik ben nu gewoon weer aan de pil zoals ervoor. Iemand een idee of het normaal is of dat ik mij toch zorgen moet maken? </p>
 
Ik ben in november bevallen, maar bij mij loopt het echt langs mijn benen ? We gebruiken geen anticonceptie, want onze zoons zijn veel te vroeg geboren waardoor we weer actief aan het proberen zijn. Wat normaal is weet ik niet. Ik merk wel dat ik heel andere klachten heb voor mijn NOD dan voor de zwangerschap. Heb jij dat ook? 
 
Eigenlijk nauwelijks klachten... ben dan wel weer aan de pil als maanden ervoor toen we aant proberen waren en dan let je ook op klachten... heb vroedvrouw gevraagd en zij zegt dat ik niet teveel zorgen moet maken al vind ik het niet normaal. Denk dat ik een maandje geen pil ga gebruiken en dan eens kijken of dat verschil geef... natuurlijk wel condooms dan ?
 
Bij mij was mijn ongesteldheid de eerste paar maanden na mijn bevalling juist ook heel extreem, ik moest steeds oppassen of ik niet doorlekte. Pas na 3 maanden, toen ik merkte dat mijn menstruatie steeds weer netjes een cyclus had van 28 dagen ben ik weer aan de pil gegaan. Ik wilde eerst zeker weten dat mijn lijf 'het oude ritme' weer opgepakt had. De eerste 3 maanden na de bevalling hebben we condooms gebruikt. 
Zit je wel netjes in je cyclus terug, net als voor de zwangerschap? Of verlies je af en toe wat oud bloed, maar niet stipt elke maand? 
Het kan zijn dat je cyclus nog helemaal niet goed op gang is. Dit kan maanden duren. Als je borstvoeding geeft, sowieso. Maar ook als je flesvoeding geeft, kan het maanden duren voor je weer een cyclus hebt. 
Bij mij ging het snel, ik was stipt 4 weken na de bevalling weer ongesteld en toen netjes elke 28 dagen.. maar dat hoeft dus zeker niet zo te zijn!
 
Terug
Bovenaan