ongesteld of bbz?

Hoi allemaal,

Afgelopen zomer heb ik ben ik zwanger geweest. Voordat ik kon testte, voelde ik al dat ik zwanger was. Dit bleek ook te kloppen, twee dagen na NOD een heel licht streepje op de test!

Helaas bleek dit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn en is het vruchtje en mijn eileider verwijderd.

Om dit te verwerken zijn we niet meer gelijk proberen zwanger te raken. Sinds een paar maanden gaan we er weer voor.

Ik heb 25 april mijn eisprong gehad en sinds vorige week heb ik weer hetzelfde zwanger gevoel. Ik had dus goede hoop. Gisteren mijn NOD en een test gedaan, maar helaas negatief. Vanochtend ook ongesteld geworden, het leek een normale menstruatie te worden, maar het bloeden is nu al bijna gestopt. Dat is vreemd?

Zou het kunnen zijn dat ik weer een bbz heb? De vorige keer begonnen de bloedingen pas met 6 weken zwangerschap.

Waarschijnlijk is er niks aan de hand en maak ik mezelf gek. Maar ik ben gewoon heel bang dat ik mijn andere eileider ook kwijt raak.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ohh, met een zwanger gevoel bedoel ik dat ik nu een week een misselijk en volle maag heb. Ik moet ook veel (op)boeren en ben snel duizelig. Vanochtend heb ik voor het eerst ook overgeven.

Hoi Lisa,

Wat een nare ervaring he? Ik heb het zelf helaas ook meegemaakt vorige zomer. Ik ben nu net weer zwanger gelukkig, maar ik ken de zenuwen maar al te goed. Ik denk ook dat je daarom allerlei dingen voelt. Probeer er (hoe moeilijk dat ook is) niet teveel mee bezig te zijn. Door stress kan je menstruatie ook korter of anders zijn. Soms had ik maar 1 dag bloedverlies en werkelijk alle zwangerschapssymptomen, dat ik er van overtuigd was dat het raak was. Toch bleef de test negatief. Toen ik zwanger bleek te zijn had ik juist nergens last van! Gister echo (6wk) gehad en het zit gewoon waar het hoort te zitten. Heb vertrouwen, het komt goed!

Bedankt voor je reactie!

Ja het is zeker een hele nare ervaring, het was mijn eerste zwangerschap, dus weet ook niet hoe het wel zou horen zegmaar.

Wel fijn om te horen dat je hetzelfde hebt meegemaakt en soms ook echt dacht zwanger te zijn. Ik moet me er niet zo druk om maken. Vrijdag doe ik voor de zekerheid toch nog een test, als die negatief is,  dan gaan we gewoon voor de volgende ronde!

Ja het is vreselijk, en bij mij was het ook mijn eerste zwangerschap dat eindigde in een nachtmerrie.

Ik was er zoveel mee bezig dat ik er echt gek van werd. Ik ben toen naar een acupuncturist geweest. Door stress was mijn hormoonbalans zo verstoord waardoor ik allerlei symptomen kreeg die erg leken op zwangerschapssymptomen. Dus pijnlijke borsten, misselijk, buikpijn, bruinverlies, etc. Door acupunctuur en het slikken van extra vitamines was ik veel meer ontspannen en kon ik het een beetje loslaten.

Ik heb de eerste helft van m'n cyclus Teunisbloemolie geslikt en vanaf mijn eisprong tarwekiemolie en elke dag magnesium. Ik heb daarover veel goede verhalen gelezen en bij mij bleek het in ieder geval een succes te zijn.

Ik hoop dat je er wat mee kan!

Liefs

Wat super fijn al je tips! Misschien dat ik dat ook eens moet proberen, al moet ik zeggen dat ik de keren hiervoor niet zo sterk de symptomen heb gehad.

Mijn menstruatie heeft zich trouwens door gezet, wel heftiger dan normaal, maar dat zal wel toeval zijn.

Ik heb jou nog helemaal niet gefeliciteerd, wat erg van me.. Alsnog van harte gefeliciteerd!! Ben heel blij voor je dat het nu allemaal is goed gekomen! Hoelang ben je na je bbz bezig geweest om weer zwanger te worden?

Liefs

Dank je! Ik was pas na 9 rondes weer zwanger. Ik hoop dat het bij jou wat sneller zal gaan. Bij mij lag dat vooral aan de stress denk ik.

Dan heb je best wat geduld moeten hebben. Ik ga nu naar ronde 5 en ga denk ik die oliën eens proberen, wie weet!

Jij nog heel veel geluk met je zwangerschap, geniet ervan!

Terug
Bovenaan