Ongesteld - vanaf welke dag nu tellen???

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben nieuw op deze site en mijn vriend ik proberen nu sinds december 08 zwanger te raken van ons tweede kindje. Ons eerste kindje was te vroeg geboren (begin 2008)  en is na  3 weken overleden. Moeilijk jaar achter de rug!
Ik krijg  ongeveer 5  a 8 dagen een soort van premenstruatie (sorry voor de omschrijving maar een bruin/zwart goedje), vervolgens word ik dan ongesteld voor 5 dagen, maar vanaf wanneer moet ik nu tellen???? Ik raak helemaal de kluts kwijt want als ik tel vanaf de NOD begint mijn prementruatie op dag 18!!! Betekent dat mijn eisprong dan ook eerder komt...ik weet echt niet meer hoe ik moet rekenen. Kan iemand dit herkennen of wellicht bij helpen?

Oh ja, en vandaag zou dag 13 zijn (in een cylcus van 26 dagen tellend vanaf NOD) en heb ongelooflijke gevoelige borsten maar bij alle andere keren eindigde dit gevoel in een ongesteldheid!!! Niet goed. Herkent iemand dit ook?

Dank je wel.

Liefs Babs7

O,ja als de premenstruatie begint, komt de ongesteldheid ALTIJD...dus hoe kan dit???

Hoi babs,
Wat erg wat je allemaal hebt meegemaakt.het lijkt me echt afschuwelijk!om dit mee te maken ik heb zelf ook een dochter en het lijkt me echt erg als je een kind baard en 3 weken later is hij/zij er niet meer..afschuwelijk zeg!!!ik leef met je mee meid!!
even over je vraag.ik tel altyd op de dag dat ik ongesteld wordt en dat is 27 maart mijn nod is 24 april dus mijn vruchtbareperiode is rond 6 april.in die week ga ik hevig klussen.
als je het zeker wil weten dan moet je ovltesten gaan gebruiken maar dat doe ik zelf ook niet.mijn ong.is regelmatig 28 dagen dus heb ik mn ei berekend op www.predictor.nl kun je ook even op kijken.wat dat goedje betreft wat je bedoeld dat ik afgelopen maand een heel klein beetje op de woensdag 1 keer met afvegen en donderdag ook 1 keer met afvegen en vrijdag meteen bam hevig ong.!dus vanaf die dag reken ik want ik ben precies 24 april dan weer ong.nog elke maand gehad.ik hoop dat je hier wat aan hebt!heb je nog vragen vraag het gerust he?

kus karin

He Babs,

Wat moet jij een verschrikkelijk jaar achter de rug hebben en het zal nog wel niet lekker gaan. Sterkte hiermee. Goed dat je de stap maakt om het opnieuw te proberen!
Bij hoeveel weken was het geboren?
Over je NOD: De eerste dag dat je helder rood bloed verliest is je eerste dag van je ongesteldheid. Tenminste dat het ik op internet gelezen bij de vragen aan de verlskundige  op predictor.nl.
Heel veel sterkte en succes.

Liefs Stefanie

Dank je wel voor jullie reactie.
Het is fijn om bevestigd te krijgen dat het inderdaad de eerste dag is  dat er daadwerkelijk "rood" bloed is. Ik had wel al zo'n gevoel maar zoals ik al schreef, wist ik niet meer wat ik eigenlijk moest denken.
Ik hoor ook verschillende verhalen dat het beter is om het om de dag te doen tijdens de curciale periode omdat dit beter zou zijn voor het zaad. Weten jullie/iemand hier iets meer van?

Liefs Babs

He Babs,

Ik heb gelezen dat elke dag klussen een nadelig effect hebben op het kwaliteit van het zaad. Het beste is om de dag zeggen ze. Ik hou me hier wel aan.
Succes.

Liefs Stefanie

Hoi Babs

Ik ben net voor 2e keer ij gyn geweest en heb dat gevraagd, ze zei dat je moet tellen vanaf het vloeien, ongeacht welke kleur of hoeveelheid. En om de dag klussen is eht beste.

Succes.

Gr Amber07

Terug
Bovenaan