Ongesteld

Hallo,

Eigenlijk hoort het hier niet echt thuis, maar ik hoop dat ik wat reacties krijg op mijn "probleempje".
Ik ben tien weken geleden bevallen van een heerlijke zoon, maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden, maar eigenlijk wil ik weer beginnen met de pil, zou dit gewoon kunnen?

Groetjes Anoniempje
 
Ik ken je probleem. Ik ben 6 weken geleden bevallen en ook nog niet ongesteld. De verpakking van de pil zegt dat ik beter kan beginnen als ik eerst een normale cyclus gehad heb, maar als ik nu ongesteld word dan begin ik toch echt meteen met slikken. Overigens zou ik niet in het wilde weg beginnen met slikken, ik zou eerst even wachten totdat je ongesteld wordt, anders raakt je cyclus in de war.
 
Hallo,
Ik ben met de pil begonnen terwijl ik nog niet ongesteld was geweest. De gyn zei er weinig over, alleen dat het dan de eerste maand niet!!!! veilig is. Je moet dan dus ook een ander voorbehoedmiddel moet gebruiken. Voor m'n cyclus zou het geen probleem zijn. Je kan tussendoor wel een "doorbraak" bloeding krijgen (net als iemand gewoonlijk voor het eerst begint met de pil). Bij mij is het ook goed gegaan. Na de laatste pil v/d strip werd ik (net als voor de zwangerschap)na 3 dagen ongesteld.
Groetjes.
 
Je kunt gewoon met de pil beginnen. De eerste 7 dagen is de pil niet veilig en moet je een ander voorbehoedsmiddel gebruiken. Begin je met de pil op de eerste dag van je menstruatie, dan is hij direct veilig. Je hoeft niet eerst een menstruatie af te wachten, maar als jij dat prettiger vind kan je dat wel doen. Medisch gezien heeft dat geen invloed op je cyclus of hormoonhuishouding. Als je borstvoeding geeft kan je melkproductie wel terug lopen als je met de pil start, het kan verder geen kwaad voor je kindje.
 
Ik ben negen weken geleden bevallen. Ik wilde eerst wachten op de eerste menstuatie, maar dat kan lang duren. Daarom na acht weken toch begonnen met de pil. Geen enkel probleem, alleen de eerste week is het niet veilig. Ik heb dit in overleg met de ha gedaan. (En prompt werd ik ongesteld.)
 
Ook ik ben gewoon begonnen met de pil wanneer het mij uitkwam. Op een zaterdag, zodat ik dan op dinsdag ongesteld wordt. Dan kan ik mooi op maandag gaan babyzwemmen zonder gedoe! Ik ben overigens al na 2/3 weken weer begonnen.
 
Terug
Bovenaan