ongesteldheid 12 dagen na eisprong, kan dat?

Hallo allemaal,

Ik ben sinds deze maand aan de ovulatietesten.
Twee weken geleden (9 februari) had ik op mijn test een dikke tweede streep.
Die avond hebben we goed geklust.
Die zondag (10 februari) heb ik buikpijn gehad en ik dacht toen; dat is mijn eisprong.

Gisteravond werd ik ongesteld, dus 12 dagen nadat ik mijn eisprong had.

Kan dit? Of is dit altijd 14 dagen, want dan heeft de ovulatietest niet de waarheid gesproken. Dan had ik die vrijdag (8 februari) mijn eisprong moeten hebben maar toen was het tweede streepje erg dun.

Mijn cyclus was deze maand 27 dagen. (zo'n korte cyclus heb ik nog nooit gehad)

Groetjes Marieke

Lieve marieke,

Ja dat kan, ik werd zelfs 9 dagen na de positieve ovulatietest ongesteld....dat was een ontzettende domper...14 dagen is maar een gemiddelde en ieder lichaam is anders, dus pin je er niet op vast...jammer voor je dat het niet gelukt is, hopelijk de volgende maand beter!!

veel succes!!

liefs sweety

hoi marieke, het is best mogelijk dat je 12dagen daarna ongi wordt,ikzelf dacht ook eerst dat als je ovuleert dat dan 14 dagen later je ongi komt,ik heb deze vraag ook al eens gesteld alleen niet op deze forum volgens mij en kreeg toen ook van iemand te horen dat je niet altijd perse 14 dagen na je ovulatie ongi wordt.

ik gebruik zelf geen testen en temperatuur ook niet(heb dit wel een lange tijd gedaan)omdat ik mezelf er dan helemaal gek mee maak.
ik heb zelf een regelmatige cyclus van 28 dagen en verwachtte daarom ook steeds op de 14e dag mijn ovulatie maar nu had ik op de 17e dag beetje kramp onder in mijn buik(ongi gevoel)dus ga ik er van uit dat ik toen de ovulatie gehad heb.
sorry het is misschien niet het antwoord waar je naar op zoek bent maar dit is mijn ervaring.

Hoi Marieke,

Ik had deze maand precies hetzelde. Ik heb op zondag 5 februari positief getest voor mijn eisprong. Maar helaas werd ik afgelopen donderdag alweer ongesteld. Dus inderdaad het kan, dat je al eerder ongesteld wordt. Ik heb begrepen dat die 14 dagen een gemiddelde is. Dus dat het ook wel 12 dagen of ik heb ook wel van 18 dagen gehoord. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Mariska

Hoi meiden,
het kan inderdaad heel goed dat je geen 14 dagen na je eisprong pas ongi wordt. zolang je minstens  10  (of 9 weet niet zeker)  dagen erna zit heeft je ei genoeg tijd om zich eventueel te nestelen. wel kan je nu zuiverder  berekenen wanneer nod is aangezien je eisprong elke maand evenveel dagen voor je nod is. het kan een dag schelen, maar niet meer dan dat.

succes ermee!!

Groetjes,
Sara

Terug
Bovenaan