Ongesteldheid blijft uit na stoppen pil

hallo allemaal,

eind november ben ik gestopt met de pil, waarna ik in januari ongesteld werd na een cyclus van 45 dagen (uiteraard had ik daarvoor wel een ongesteldheid gehad na het stoppen van de pil, dus een kunstmatige menstruatie). Nu, 8 maart en een cyclus van 49 dagen verder, ben ik nog steeds niet ongesteld.

Is er iemand die dit ook had? Die eerst wel ongesteld werd en dan voor een langere tijd weer niet? Vorige week was mijn test negatief, dus ik neem aan dat ik niet zwanger ben. Ik heb wel al ongeveer twee weken een weeïge buikpijn, maar helemaal geen bloedverlies.

alvast bedankt! :)

Hoi Sim Berg,

Helaas is dit vrij normaal na het stoppen met de pil. Ik zelf ben begin oktober vorig jaar gestopt en heb toen een cyclus van 34 en 57 dagen gehad. De laatste cyclus is vermoedelijk 43 dagen geweest, want ik ben niet meer ongesteld geworden... Op dit moment ben ik 7 weken zwanger en ik merkte aan mijn lijf dat ik moest gaan testen, omdat ik het gevoel had hartstikke ongesteld te zijn (inclusief krampen en alles), maar er totaal geen bloed te zien was. Dus na 4 dagen wikken en wegen heb ik toch maar een test erbij gepakt en bleek het raak te zijn. Ik was zelf die ronde uitgegaan van weer een cyclus van rond de 60 dagen namelijk.

Dit om je toch hoop te geven voor de komende tijd, maar ook om je te laten realiseren dat je lichaam erg overhoop kan liggen als je net gestopt bent met de pil. Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn, maar wees niet geschokt als je cyclus toch wat langer lijkt te zijn deze keer!

Groetjes, Jomie

Terug
Bovenaan