ongesteldheid na de bevalling

Hallo allemaal, vorig jaar eind november ben ik bevallen van een prachtige dochter.
28.1. ben ik weer voor het eerst ongesteld geworden. Ik zou dus rond 28.2. weer ongesteld moeten worden. Maar dat ben ik nog steeds niet. Maandag voor de zekerheid een test gedaan, maar die was negatief. Ik twijfel of ik toch nog een test moet don of gewoon afwachten. Wat zijn jullie ervaringen met de ongesteldheid na de bevalling (vraag aan degene die al eerder zwanger was)?
Voor de bevalling was ik altijd regelmatig ongesteld (ook toen ik geen pil gebruikte). Nu zit ik nog niet aan de pil, mijn man en ik hebben al vaak genoeg  gevreen na de bevalling, maar niet helemaal tot "het einde", zeg maar. Alvast bedankt voor jullie reacties! En ik wens iedereen heel veel geluk met de zwangeschap!!!

Oei, dat is niet zo slim......... in voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten hoor!
Het kan dus goed zijn dat je zwanger bent! Als ik jou was zou ik nog een keer testen, anders volgende week ofzo.

Na een bevalling is het heel normaal dat je onregelmatig ongesteld bent. Het kan wel een jaar duren voor het weer helemaal in orde is. Als je niet zwanger wil worden is jullie manier van seks niet echt handig.

Bij mijn eerste kwam de eerste menstruatie vrij snel nadat ik gestopt was met BV. De 2e menstruatie kwam 6 weken daarna, en de 3e 4 weken daarna, dus mijn cyclus was vrij snel weer op orde en regelmatig. Maar zoals gezegd, het kan echt een tijdje duren voordat het weer 'normaal' is. Als je denkt dat je zwanger zou kunnen zijn, tja, dan is testen de enige optie...

Idd niet erg sli. Moest er ook meteen aan denken toen ik het las; die is zwanger hihi
Vooral als je bv geeft ben je extra vruchtbaar! Maar ach, als het zo is, dan is het zo he! Kind komt ook wel groot toch; alleen wel ff afzien in die tropenjaren!
Ikzelf was ook meteen regelmatig ongesteld, nadat ik stopte met de bv.

Groetjes

Hoi,

Ik ben na de geboorte van mijn dochter 3-12-2007 niet meer ongesteld geweest.....nu ben ik zwanger van nr. 2! Zo zie je maar, ook wanneer de menstuatie nog niet op gang is gekomen, kun je zwanger raken.

Gr. Gea

Ik heb heel lang borstvoeding gegeven, dus het duurde bij mij sowieso erg lang voor ik weer ongesteld werd. Mijn dochter is op 2-5-2007 geboren en 14 maanden later werd ik weer ongesteld.

Ik ben maar een paar keer ongesteld geweest voor we besloten voor een tweede te gaan. Ik vond het natuurlijk niet erg om niet ongesteld te zijn, maar het is inderdaad lastig mbt voorbehoedsmiddelen en zwangerschap en zo. Daar zie ik ook wel weer tegenop, want door de borstvoeding valt er gewoon veel qua voorberhoedsmiddelen af. En condooms, daar vinden we beiden niets aan!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan