Ongesteldheid na zwangerschap

<p>Hoi Dames,</p><p>Ik ben inmiddels 13 maanden geleden bevallen en nog steeds heel onregelmatig ongesteld. Slechts 2 maand borstvoeding gegeven en werd 5 maand na mijn bevalling voor het eerst ongesteld.</p><p>Voor mijn zwangerschap had ik een heel regelmatige cyclus. Nu gaat het van 28, 35, 53 naar 30. Totaal niet te voorspellen. We willen op termijn graag voor een tweede kindje gaan dus dit maakt mij ook wel wat onzeker. Meer vrouwen die lang onregelmatig ongesteld waren na de bevalling? Misschien moet ik het anders eens met de huisarts bespreken..</p>
 
Ja bij mij was het ook wel onregelmatig maar heb geen idee of mij eigen cyclus voor de zwangerschap wel regelmatig was. 
Ik was in juli met de pil gestopt en begin oktober al zwanger. Volgens mij wel 3 normale cyclussen gehad na jaren pil. 
Na de zwangerschap al snel opnieuw aan de pil maar na 7 maanden weer gestopt omdat ik continu hoofdpijn had. Heb toen 4 maanden een vrij wisselende cyclus gehad. Vaak ook echt korter dan 28 dagen dus vaker ongesteld ? 
Ik hield de cyclussen bij in een app omdat ik nog niet van plan was om al opnieuw zwanger te worden maar (helaas) heb ik het toch een keer verkeerd ingeschat en ben ik nu ruim 26 weken zwanger ?
Maar wel herkenbaar dus wat jij zegt. 
 
Ook heel herkenbaar! Mijn dochter is nu ook 13 maanden oud. Ik heb tot 6 maand borstvoeding gegeven en werd daarna weer voor t eerst ongesteld, maar nog steeds onregelmatig dus. Terwijl ik voor m'n zwangerschap erg regelmatig was.
Ik moet zeggen dat t de laatste twee cyclussen wel wat regelmatiger lijkt te worden dus hoop dat t snel weer normaal is.
Zat ook te twijfelen om naar de huisarts ermee te gaan. maar denk dat die de pil gaat aanraden om je cyclus te "resetten" en wil eigenlijk geen pil meer gebruiken.  
Hopelijk word t snel weer regelmatig!
 
@neusje gefeliciteerd met je zwangerschap, ook al was het ongepland. Dat moet ook wel even schrikken zijn. 
@eefvie Ik hoop ook snel dat het regelmatig word. Een pil heeft niet mijn voorkeur, aangezien ik wel over zeker een half jaar weer wil gaan proberen zwanger te worden.. Maar misschien moet ik toch maar is even bellen om te vragen of dat de enige manier is ;) Ik geef al bijna 1 jaar geen borstvoeding meer dus het zou wel een keer regelmatig moeten worden.. 
 
Terug
Bovenaan