Ongesteldheid zet niet door (dag 41) bloedtest eerder negatief

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>Ik ben sinds driekwart jaar gestopt met de pil. Eerste cyclus zon 45 dagen, erna afbouwend naar circa 31/32 dagen. Inmiddels zit ik op dag 42 waarbij ik op dag 13 een positieve ovutest heb gehad. Vraag me wel af of toen echt het ei gesprongen is.. gister ochtendvroeg dus bloed laten prikken en niet zwanger. Nu heb ik gistermiddag op dag 41 een licht bloedverlies gehad (roze ietwat slijmachtig) van een paar uur. Er na gestopt ... Qua beschrijving heel erg lijkend op innestelingsbloeding, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk als ik die ochtend nog een bloedtest gedaan heb toch die negatief was? Of vanaf wanneer bouwt hcg zich op...?</p><p>Wie kan mij helpen of ervaringen delen ... </p><p> </p><p>Groetjes!</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Je lichaam gaat hcg (het zwangerschapshormoon) produceren vanaf de innesteling. Dus als je bloed hebt geprikt op/net voor/rond de innesteling, zou die test idd negatief kunnen zijn. Over een week zou een zwangerschapstest dan positief meotrn zijn. Spannend en ik hoop het voor je! 

Dankjewel voor je reactie. Voelt momenteel allemaal zo onzeker. Met name omdat ik op dag 13 een positieve ovutest had. Dan lijkt een innesteling op dag 41 heel onwaarschijnlijk. Of mn ei moet toch later gesprongen zijn .. 
Spannend, we wachten af ..!

Ja, dan is een innesteling op dag 41 idd heel gek.. Bij de een duurt het langer dan bij de ander, maar dit is wel heeeel lang.. Kan me voorstellen dat het je onzeker maakt! Hopelijk was de ovulatietest niet goed en heb je idd later (opnieuw?) een eisprong gehad. Ik duim voor je! 

Ja klopt, maar aan de andere kan als mn ei kort na dag 13 gesprongen zou moeten zijn, dan had ik dus allang ongesteld moeten worden.. heb net nog contact gehad met de huisarts. Ze sluit deze bloeding als ongesteldheid uit en zegt inderdaad hetzelfde als jou dan pas 11 dagen na de bevruchting hcg in het bloed te zien is.. dus als dat uberhaupt zo zou zijn heb ik te vroeg geprikt op dag 8..
Ze geeft inderdaad aan testen na 1,5 week..  spannend!

Terug
Bovenaan