ongeveer 7 week zwanger en erg last van eczeem! help!

hoi,

ik ben nu zwanger van de derde en hartstikke blij. ik heb helemaal geen kwaaltjes en wordt al best dik. maar wat ik nou ineens heb. eczeem aan mijn handen. huisvrouweneczeem noemde de dokter het. ik heb een zalfje gekregen voor snachts en nog een zalfje om het vet te houden, maar het lijkt alleen maar erger te worden.
mijn hele handen zitten onder de rode vlekken, bultjes en blaasjes, doen erg pijn en jeuken verschrikkelijk. ik wordt echt gillend gek soms.
blijkbaar is het een zwangerschapskwaal in mijn geval, maar ik wil er echt heel graag weer vanaf. kan iemand mij helpen? weet iemand wat ik ervoor kan gebruiken?
heeft iemand er ervaring mee?

ik ben echt heel blij met de zwangerschap, maar die jeuk kan iemand gek maken.

liefs mirjam mama van bas 4 en daan bijna 3

Hoi Mirjam,

Ik herken het! Ik heb zelf ook enorm exceem sinds ik zwanger ben. Bij ons is het het eerste kindje. Omdat ik geen hormoonzalf wil smeren ben ik terecht gekomen bij een natuurgeneeskundige. Die gaf aan mij darmocare infantis en dermonyl van het merk Bonusan en dat helpt! Het is niet over maar wel hanteerbaar nu. Ik blijf dit gebruiken tot na de borstvoeding en daarna ga ik via de natuurgeneeskundige de exceem aanpakken via mijn darmen maar dan mag nu niet. (Ik heb altijd wel exceem gehad maar nooit zo extreem).
Daarbij heb ik sinds kort een zalfje gevonden wat echt heel fijn helpt. Deze is op en ik ben op zoek naar de maker (het is ook een natuurproduct op basis van bijenwas en calendula). Ik heb inmiddels een emailadres. Als ik op de juiste plek ben kan ik jou ook de info geven als je wilt!

Hou vol meid, het wordt echt beter! Ik zal huilend in de auto op een gegeven moment want de jeuk was echt zooo erg maar na een paar dagen op deze medicijnen werd het veel beter.
Mijn suggestie is dus: zoek een natuurgeneeskundige. Waar woon je ongeveer? Dan heb ik een heel goed adres voor je. Als je zelf wilt gaan dokteren, dat mag volgens mij ook hiermee, dan kan ik je de hoeveelheden doorgeven zoals ik dat gebruik.

heel veel sterkte, het wordt beter!

groetjes,
Wendy

Hoi hoii

Ik heb al sinds baby zijnde eczeem gehad. Dit is weggegaan maar kwam telkens terug...
Ik ben ook bij een alternatieve geneeskundige onder behandling geweest en het was na 4 behandelingen al weg !! Echt een verademing want ik had het niet alleen op mijn handen, maar vooral in gezicht ! VERSCHRIKKELIJK! !!
Iedereen kijkt je aan, je hebt giga jeuk etc

9 maand geleden werd ik op een ochtend wakker en zat onder het eczeem ! ik mn behandelaar belle en die zei.. ben je zwanger?   en ja hoor.. zwanger !!
Het eczeem kan nu opspelen door de hormonen die veranderen in je lichaam.
Ook ik mocht niet de complete behandeling ondergaan, maar mag de zalf wel gebruiken.     toen ik ong 32 weken zwanger was zakte mijn eczeem heel erg af en nu is het vrijwel helemaal weg !
Aan het eind van je zwangerschap verwijnen sommige hormonen, die dus ook eczeem veroorzaken.       Maar daar heb je dus nu niks aan....

Waar woon je?? Ik ben in groningen onder behandeling geweest, echt super aan te raden !!!

K ben nu 40 weken en 4 dagen zwanger...

Succes met de zwangerschap en als je t adres wilt dan lees ik het hier wel !!

Liefs maike Sanne

Hallo,
Wat verschrikkelijk. Ik heb het bij mijn 2e zwangerschap gehad. Ik zat helemaal onder van top tot teen. Ik ging 's nachts een aantal keren uit bed om koud te douchen omdat ik gek werd van de jeuk. ik heb 20 weken last van gehad en na de zwangerschap is dit heel erg langzaam weg getrokken.
Mogelijk zou ik PUPPP hebben. Ik ben dit na gaan checken op internet en mijn symptomen kwamen aardig overeen. Ik heb van alles geprobeerd maar echt geholpen heeft het niet. Ik ben nu weer zwanger en ik hoop dat het mij bespaard blijft.
Ik hoop dat jij er ook snel van af bent, wellicht via het alternatieve circuit, Succes.
(Mentholpoeder hielp bij mij voor eventje, ben toen over gegaan op mentholgel.)
groetjes, mam_van_3

Terug
Bovenaan