ongevraagd advies

Hallo dames,

Krijgen jullie weleens ongevraagd advies over je kindje? En als je het er niet mee eens bent, hoe reageer je daar dan op? Af en toe krijg ik weleens een opmerking en ik weet dan niet hoe ik moet reageren. Dus zeg ik niks, maar achteraf denk ik 'had ik maar iets teruggezegd'. Ben benieuwd hoe jullie daarmee omgaan.

groetjes mirjam

Oja, dat ken ik wel, dat ongevraagde advies.
Toevallig afgelopen weekend nog. We waren bij een oom en tante op visite. Daniëlle liep een beetje door de huiskamer en was alles aan t onderzoeken. Er stonden spulletjes op de tafel en daar zat ze dus constant aan, we riepen wel steeds niet doen, afblijven maar het ze bleef er naartoe gaan. Toen zei mn tante ja dat krijgt je dr van he? Jullie halen alles van tafel, je moet ook gewoon alles laten staan.
Toen zei ik: nou ik heb geen zin om thuis de hele dag te roepen, niet doen afblijven! Dus vandaar dat wij (nu) even niets op de salontafel hebben staan, dan an ze lekker ongestoord dr gang gaan zonder dat wij politieagentje hoeven te spelen.
En zo krijgen wel nog wel eens goedbedoelde adviezen waar ik me niks van aantrek, iedereen moet toch lekker zelf weten hoe die zn kind opvoedt.

Dus als je van iemand wat te horen krijgt zou ik gewoon iets terug zeggen als je dat wilt. Zo van ieder kind is anders en wij doen het op onze manier.

Groetjes van Sonja

Soms heb ik het idee dat de hele wereld verstand heeft van kinderen, of ieder geval denk te hebben... haha

Ook hier weleens ongevraagd advies. Maar het is wel minder geworden of waarschijnlijk heb ik er minder last van nu, mijn dochter is bijna 5. Dat is dus ook al zo lang, ruim want het begint al als je zwanger bent, ongevraagd advies.
Ik probeer wel altijd te luisteren naar wat mensen zeggen, want misschien zit er wat in... Soms irriteer ik me ook groen en geel, van die blikken soms waarmee mensen heel duidelijk maken dat ze het anders aangepakt zouden hebben....
Verder heb ik sommige mensen in mijn omgeving (moeder, schoonmoeder etc.) inmiddels duidelijk kunnen maken dat het onze kinderen zijn en dat wij bepalen hoe ze opgevoed worden.... maar dat heeft even geduurd en dan nog kunnen ze niet alten om te vertellen hoe zij het vroeger deden haha

Groetjes Mariej

Groetjes Marije

Aan het begin deden mensen het wel en sommigen nu nog wel eens. Die leren het nooit af... Maar over het algemeen krijgen we een hoop complimenten over hoe Feline is en hoe we het doen met opvoeden.
Als iemand eens een opmerking maakt dan geef ik tegenwoordig meteen een reactie terug. Ongevraagd advies kan heel irritant en beledigend zijn!
Vriendinnen van mij vragen wel eens iets en ik wel aan hun en dan geven we onze mening/visie wel, maar nooit ongevraagd. Krijg je alleen maar ruzie en onenigheid over.

groetjes Mariska

Hallo,

heel herkenbaar hoor!! Maar we krijgen ook vaak complimentjes dat Dylano het zo goed doet, en dat het er 1 uit 1000-en is. Hij is tegen iedereen vriendelijk, slaapt goed, is nooit ziek (ff afkloppen), huilt nooit (of hij moet boos of verdrietig zijn).
Als ze ons adviezen geven, luisteren we daarna, maar wat we ermee doen is onze keus voorderest, en dat laten zeggen we ook. Als we het er gelijk niet mee eens zijn, zeggen we dat ook gelijk terug.
Ik weet dat ze het goed bedoelen, maar wij bedoelen het ook goed ;-)

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan