Ongewensr gedrag

Ohh dit klinkt heel ernstig maar mijn 14 maander heeft bedacht dat bijten helemaal fantastisch is! Maar vaders en moeders hebben er inmiddels schoon genoeg van.

Voor je er erg in hebt hapt ze je in het wang of pols, trui enz..

Hoe pak ik het aan? Ik geef nu aan op eigen hoogte dat het zeer doet en ze dit absoluut niet mag doen. Dan gaat ze dramatisch op de grond liggen maar nadat we elkaar een kus en knuffel hebben gegeven is het oke.

Iemand tips om dit af te leren?
 
Mijn kindje van 1 deed dit al vanaf die tandjes had geen idee als die het snapt wij denken van niet. We zeggen nee en we gaan verder hij moet nog alle tanden krijgen dus daar ka ook aan liggen. Ik beet vroeger ook maar dit was omdat ik geen emoties kom lagen zien en dat lastig vond te uiten dat kan het ook zijn .
Dat HD ik en ik merk dat die van mij dat ook heeft qua blij boos alles kon ik niet onderworpen brengen als we wat leuks deden beet ik als er iets was beet ik of bonkte ik me hoofd tegen de muur. Ik merk als die kleine van mij blij is vrolijk iets lekker vind balt die zijn vuiste en maakt die geluid en bijt die zijn tanden opelkaar of ons bijten of andere dingetje misschien dat
 
Mijn broertje beet me altijd in mijn bovenbenen. Mijn moeder heeft hem 1x, uiteraard zachtjes, gebeten en toen was het over. Onze dochter heeft soms ook dat ze bijt. Tot nu toe werkt het nog om duidelijk 'nee' te zeggen
 
 
Onze dochter van 1,5jr deed dit ook wel eens. Precies in de periode dat er tanden en kiezen doorkwamen. Toen een bijtring gegeven, maar die wilde ze echt niet 
Na een aantal keren gezegd te hebben dat hrt niet mag omdat dat pijn doet, waarbij ze dan ging lachen. De keer erop in de hoek gezet. Sindsdien is het gelukkig over! 
 
Het zal wel niet pedagogisch verantwoord zijn, maar mijn zoon van 16 maanden beet een maand geleden ook echt flink door. Had de happen geregeld in mijn arm staan. Hij beet ook andere kinderen op het kinderdagverblijf geregeld. Niets hielp. Als ik au zei of niet doen begon hij te lachen. Ik heb hem (zachtjes) teruggebeten. Vanaf toen nooit meer gedaan. 
 
Terug
Bovenaan