Ongewenst zwanger tips

<p>Hej allemaal</p><p>Ik heb wat tips nodig. Ik ben er net achter gekomen dat ik 5a6weken zwanger ben. Een complete onaangename verassing.</p><p>Het zit zo ik voel me al enkele weken niet echt kiplekker. Toen dan ook mijn maandstonden vertraging hadden (niet de 1ste keer) ben ik deze week metteen langs de arts geweest voor mijn bloed te laten nemen.</p><p>Resultaat ondanks het correct nemen van de pil toch zwangen. En ik zit even vol stress.</p><p>Ik heb al een zoon uit een vorige relatie en nu reeds 4jaar een vaste relatie met een man die 9jaar ouder is en altijd gezegd heeft zelf geen kids te willen door zijn zware jeugd.</p><p>Nu heb ik schrik het te vertellen en weet niet goed hoe erraan te beginnen. Ik wist van in begin dat hij geen kind wou en had er mij ook bij neergelegd dat het bij 1zou blijven. Maar nu ben ik toch zwanger en ik wil mijn relatie niet op t spel zetten. Ik vrees dat hij het gevoel zou hebben dat ik dit expres ofzo deed omdat ik een 2de kind niet erg zou vinden. Maar dat is zeker niet het geval. We staan momenteel allebij op de mutualiteit. Hij door een arbeidsongeval wat blijvende gevolgen heeft en ikzelf door overbelasting van de schouder. Dus financieel is het niet het moment. Ook zie ik het niet zitten om er alleen voor te komen staan met 2kids.</p><p>Ik overweeg een abortus omdat ik hem niet voor een voldomme feit wil stellen om ongewenst toch vader te worden maar aan de andere kant ben ik bang me achteraf schuldig zal voelen.</p><p>Hoe pak ik dit aan want hij weet het nog niet en ik ben toch wat bang voor zijn reactie...</p>

Ik denk dat er niks meer te doen valt dan hem vertellen.. het is net zo eeg zijn kind gewenst of niet en hij moet ervan weten. Het kan zijn dat hij na het horen van het bericht er een andere mening over heeft en wel een kind wil.

Ondanks alles zou ik het toch bespreken.  Ook ik denk dat hij er nu wellicht anders in staat. Dit is een beslissing die je samen maakt. Misschien dat jullie met zn tweeën met de huisarts of iets dergelijks erover kunnen hebben

Je moet echt het gesprek aangaan, hoe moeilijk dit ook is. Je kunt geen weloverwogen keuze maken zonder hem hierin te betrekken, het is ook zijn kind nu. Wat zou hij ervan denken als jij besluit het kindje weg te halen en dit jaren later eruit komt? En hij er dus achter komt dat jij dit zonder hem besloten hebt en al die tijd voor hem verborgen hebt gehouden? Ga desnoods het gesprek aan met een derde partij erbij, zodat het gesprek niet uit de hand kan lopen en je een neutrale schouder hebt waar jullie allebei op kunnen leunen. Dit is een beslissing die je niet lichtzinnig maakt, maar wel echt met zn twee gemaakt moet worden. Ik denk dat je er juist sterker uit kunt komen, als je het maar wel samen doet. Als jullie relatie werkelijk goed is, zal hij je ook geloven op het feit dat je het niet expres hebt gedaan. Succes!

Vind dat je geen abortus kan doen zonder hem het nieuws te brengen, maar dat zeg je volgens mij niet. 
Gun hem wat tijd nadat je het hebt verteld. Zijn eerste reactie hoeft niet perse te blijven beklijven. Heb hier vaak teruggelezen dat de man schrikt, soms zelfs boos of (verbaal) agressief wordt en later als van nacht naar dag verandert van wens. 
Je hebt nog tijd. Gun jezelf en elkaar die tijd. 
Ik vind wel dat jij het eindoordeel hebt. Het is jouw lichaam. 

Hej iedereen
Bedankt voor de tips en reacties. Ik heb het gisteren verteld. Ondanks de angst ervoor viel dit wel mee. Hij was niet kwaad eerder bezorgd. Hij vind ook financieel gezien dat we het beter zouden laten wegnemen. Maar ik voel aan alles dat hij twijfelt. Zo doet de man die zeker zelf nooit kinderen wou uitspraken als moesten we er anders voorstaan direct en je ga toch ni te veel moete afzien en als we dit doen kan je dan nog kinderen krijgen etc. Dus we zien wel hoe het loopt. We gaan allesinds samen de volgende stappen zetten en samen op gesprek en naar gynecologe. We hebben nog tijd om even na te denken.  Ik voel me gesteund en geliefd en meer kan ik niet wensen ondanks de vele twijfels. 
Gisteren werd me nog maar eens duidelijk waarom ik voor hem koos al die jaren geleden. Samen komen wij hierdoor en wie weet hoe het zal lopen... :)

Wat een fijn resultaat! Super dat je het gesprek toch bent aangegaan en zo te horen mag je in je handen knijpen met zo'n man ;) Goed dat jullie gesprekken aangaan, samen én met een professional. Zo kun je echt een weloverwogen keuze maken. Ik wens je veel succes!

Terug
Bovenaan