ongezond geleefd

Hallo,
Ik ben nu zeven weken zwanger en anderhalve week bewust. Op het moment dat ik het wist ben ik gezond gaan leven. Nu spookt vooral 'snachts steeds de eerste weken door mijn hoofd waarin ik super ongezond heb geleefd. Met de kerst, oud en nieuw, mijn verjaardag, uitjes, kerstborrels heb ik elke dag wel 3 of meer glazen wijn gehad en schoot het eten er wat bij in.
En vooral 'snachts dan pieker ik erover dat ik door mijn leefgewoonte het kind schade heb aangebracht. Je leest immers steeds dat alles al is gevormd de eerste weken!
 
in de eerste weken ben ik zelfs een keer ontzettend aangeschoten geweest. Ik voelde me ook erg rot. Maar ik ben nu 34 weken en alles is goed. Ik zou je er niet te veel zorgen over maken, gewoon vanaf nu niet (te veel) drinken enz.
 
Je kindje "eet" pas vanaf 10 weken van jou mee, dus maak je er niet gek om. Hoeveel mensen zijn er er niet die er pas veel later achterkomen dat ze zwanger zijn? Ik ben ook in de eerste weken behoorlijk dronken geweest, maar heb een super gezonde tweeling op de wereld gezet. Maak je geen zorgen!
 
ik ben nu ook 7 weken zwanger en heb ook aardig geleeft met de kerst enzo. dus ik begrijp precies wat je bedoeld. voor de antwoorden bedankt! ik heb er ook wat aan! voor de schrijfster succes met (de rest) je zwangerschap!!!

 
Het schijnt dat je de eerste 4 tot 6 weken nog niet veel mis kunt doen omdat er nog geen rechtstreekse verbinding (navelstreng) is tussen jou en de baby. Maar als je ongerust bent, bel gerust met je verloskundige of huisarts. Die weten het, en zijn ervoor om je te helpen. Het is absoluut GEEN domme vraag. Je hebt immers het beste voor met jouw kindje. Fijne zwangerschap!!!
 
Maak je/jullie maar niet te druk er over ik heb het bewijs ik huis lopen. Bij ons dochtertje kwam ik er pas na 3 maanden achter dat ik zwanger was en in die 3 maanden heb ik behoorlijk geleeft en alles is goed gegaan en ze is gezond geboren en ze is nu 2,5 jaar nu al bijna 17 weken zwanger van de 2e en nu was ik er met 10 weken achter en in de weken had ik ook aardig geleefd en alles gaat ook nu goed. Dus maak je niet te druk.

succes met jullie zwangerschap.
groetjes van Ineke
 
Terug
Bovenaan