Ongezonde trek, advies?!

<p>Hoi dames,</p><p>wie ó wie herkent dit ??</p><p>Inmiddels ben ik 36 weken zwanger en hunker ik gigantisch naar ongezond en bagger vet eten. Sinds een aantal dagen kan ik nergens anders aan denken dan aan; zakken chips, chocoladekoekjes, tosti’s met mayo, taart, milkshakes en ga zo maar door. Ik heb me de afgelopen week ook behoorlijk laten gaan, wat dan weer leidt tot schuldgevoelens en angst voor een te grote/zware baby. </p><p>De gehele zwangerschap heb ik geen last gehad van cravings, tot vorige week dus! Hoe gaan jullie om met deze eet aanvallen en/of cravings? Is mijn angst dat de baby nu toch ineens te “hard” gaat groeien door al het ongezonde eten van afgelopen week realistisch?</p><p>Liefs een hongerige mommy to be ??</p>

Haha nee de baby zal niet heel erg veel meer groeien hoor. Daar is geen ruimte voor. Spannend de laatste loodjes!!! Ik werd helemaal gek als er geen koude melk was haha. Of puddingbroodjes en fruit. Zalig. Na de bevalling was het direct voorbij. 

Ik at niet heel erg veel omdat ik door mn dikke buik (en veel maagzuur) mij daarna oncomfortabel voelde. Dus geen tips hihi
Komt goed hoor. Geniet er nog even van!

Bij cravings is het misschien lastig, maar een glas water drinken als je trek in iets hebt helpt altijd wel. Misschien kan je het daarmee wellicht iets beperken. De angst dat je een grote baby krijgt hoef je echt niet de hebben, je bent al zover dat je baby nauwelijks meer groeit en zal niet ineens 2 kg zwaarder worden. Maak het jezelf vooral niet te moeilijk tijdens de laatste loodjes, geniet er lekker van! 

Als je ergens bepaalt zin in iets hebt kan het zijn dat je ergens te kort in hebt. Je kunt gewoon zoeken op internet.
Ik had veel zin in ijs en chocolade volgens internet is dat een tekort aan ijzer. Uiteindelijk had ik ook een zwaar tekort aan ijzer. 
Maar als je er zin in hebt lekker eten deed ik ook geniet ervan! 

Precies wat Spatel hierboven zegt, vaak is dit een signaal van je lichaam dat je iets nodig hebt. Kunnen vitamines/mineralen zijn, of gewoon de extra calorieën (baby's maken kost veel energie;) + misschien wil je lichaam alvast een voorraadje aanleggen voor de bevalling en borstvoeding erna.
Misschien kun je kijken naar dingen die gezond zijn en veel energie bevatten, zoals avocado's, bananen of noten dan krijgt je lichaam waar het behoefte aan heeft en hoef jij je geen zorgen te maken over je kindje. 

Terug
Bovenaan