ongi-gevoel

Hallo allemaal,

De laatste tijd schrijf en lees ik niet meer zo vaak bij jullie. Ik heb het idee dat ik er daardoor even minder mee bezig ben en let niet zo op allerlei kwaaltjes.
Nu wil ik toch wel even wat van me laten horen. Ben in jan. gestopt met de pil en we doen het rustig aan. Toch merk ik dat ik dingen ga voelen als m'n nod er binnenkort aan gaat komen. Ik doe het zeker niet bewust maar misschien gaat je onderbewuste toch met je aan de loop. De 1e maand had ik allerlei klachten en die kwamen dus voort uit het afkicken van de pil, laat ik het zo maar noemen. We hebben nu maar 1 x geklust tijdens de goede dagen en dat is heel weinig. Volgens mij nog iets te laat ook want het was toen ongeveer 10 dagen voor de ongi. Ik heb steeds een ongi gevoel, heel vaag. Het hoeft niets te zijn maar je hoopt toch. Ik at gisteravond slagroom en die smaakte bitter. M'n man had daar echt geen last van. Tja...Af en toe moet ik lachen om mezelf. Als ik even iets voel dan denk ik gelijk verder. Ik moet me niet aanstellen en gewoon doorgaan, we zien vanzelf. Voor m'n gevoel ben ik er gerust niet zo erg mee bezig.
Gaan jullie ook van alles voelen of ben ik zo'n tuttelbel?

Hoi Marijke,
Ik heb precies hetzelfde! Ik weet dat de kans heel klein is om meteen de eerste keer nadat je met de pil bent gestopt zwanger te worden. Maar ik wordt gek van alles wat ik voel. Het lijkt op kwaaltjes die op een zwangerschap wijzen, maar het kan net zo goed komen doordat ik de pil niet meer slik. Ik let overal op. Ik hoop dat het toch niet te erg tegen zal vallen als ik een negatieve test krijg, maar ik ben bang dat ik wel erg teleurgesteld zal zijn. Hoe dan ook, ik herken mezelf in jou verhaal. Succes!

Hoi Marijke,
HEEL ERG herkenbaar jou verhaal! Ik voel ook vanalles,en heb de laatste keer geen echte menstruatie gehad,alleen bruine afscheiding.
Nu heb ik afgelopen maandag een test gedaan,negatief.
Nu voel ik nog steeds vanalles in mijn buik en denk ik...misschien heb ik nog niet genoeg zwangerschapshormoon in mijn urine...ik maak mezelf dus vanalles wijs!
Ik durf nu niet meer te testen,dus ga ik a.s week maar flink aan de klus en wacht dan af of ik ongi wordt...zo niet hoop ik dat ik zwanger ben...liefst nu al,dan ben ik gewoon wat verder.
Maar dat was mijn verhaal,heel herkenbaar dus...
Liefs Esther
Succes met zwanger worden

Terug
Bovenaan