Ongi klachten!

A

Anoniem

Guest

Hallo dames,

Even een vraagje, ben benieuws of het jullie bekend voorkomt!
Ik heb mijn NOD 2 of 3 oktober. En ik heb al de hele week het idee
dat ik ongi moet worden als ik mijn klachten moet geloven.
Niet qua buikpijn of steken, maar zeurende, vervelende hoofdpijn.
Misselijk (regelmatig) heb ik normaal dan niet maar dat valt me op.
Echt van die kwaaltjes, die je normaal rond die periode kunt hebben.
En ik dacht, ik ga het jullie vragen.
Ik heb nog een hoop dingen die ik op een rijtje moet zetten, misschien
kan iemand me het nog eens uitleggen:

NOD is de dag dat je niet wilt dat je ongi wordt.
Ovulatie en eisprong is hetzelfde (toch!),
ik heb op de vruchtbaarheidskalender bij babybrabbel gekeken,
en daar geven ze precies aan wanneer je ongi wordt,
wanneer je ovulatie ed plaats vindt.
Maar wanneer moet je dan precies dringend klussen,
en dan was om de dag geloof ik het beste he.
Ik heb het idee dat ik er niks van weet.
Het is best eng, dat je nu je er echt voor gaat, het allemaal zo
concreet is. Dat is natuurlijk de bedoeling.
Ik was gister bij het ziekenhuis voor een gesprek met de afdeling
klinische genetica. Omdat er bij mijn man zijn ouders, vroeger
problemen zijn geweest, toen zijn ouders kinderen kregen.
Hij heeft nu bloed moeten prikken om zijn chromosonen na te kijken,
en dan horen we over 6 weken of hij hier iets van gekregen heeft via zijn ouders.
Zijn ouders hebben 2 doodgeboren meisjes gekregen, vandaar onze voorafgaande gesprekken. Spannende tijden. Dan heb je het over vruchtwaterpunties met risicos ed. Hebben jullie hier ervaringen mee. Ik kom daar wel voor in aanmerking als we dat willen, maar dat zijn allemaal van die dingen, waar ik nog niet over nagedacht heb.
Ik ben niet eens zwanger, of wel soms, nog een weekje afwachten.............

Sorry voor mijn lange verhaal, maar zo is het in mijn hoofd ook. zucht. Bedankt. Soraja

Hoi Soraja,

Zeker spannend met die voorgeschiedenis van je schoonouders. Het is inderdaad leuk en spannend om er echt voor te gaan. Misschien dat je dan juist denkt dat je van alles voelt. Je vruchtbare dagen staan ook aangegeven op die kalender van babybrabbel, ik geloof in het groen, 3 dagen ervoor en 1 na je eisprong. Succes met wachten tot je nod!

Hoi Soraja,

Wat die kwaaltjes betreft, helaas, je zal gewoon af moeten wachten. Hopelijk duiden ze op een zwangerschap natuurlijk maar het kan alle kanten op. Je moet ook niet vergeten dat je je eigen lichaam goed voor de gek kan houden. Je kan alle verschijnselen krijgen door het bezig zijn met je zwangerschapswens. Je kan zelfs door er erg veel mee bezig te zijn je menstruatie ophouden en er kan ook een soort schijnzwangerschap ontstaan. Dan heb je alle kwaaltjes, in  het ergste geval  zelfs een bol buikje  en toch ben je niet zwanger.

Ovulatie en eisprong is inderdaad hetzelfde.
Volgens mij is het het beste als je gewoon elke dag 6 keer klust .   Maar dat houdt geen mens vol.
Het advies van om de dag wordt inderdaad gegeven. Ik geloof dat je dan vanaf de 10 dag moet, pardon, mag beginnen (als je eisprong netjes op de 14e dag komt dan).
Ik heb wel eens gelezen dat met elke dag meer dat je het doet, de kans op zwangerschap ook hoger is.
Maar ik denk dat je er eigenlijk niet te bewust bij na moet denken, 't klussen moet wel leuk blijven.   (Ha!!! Hoor mij!! Alsof ik niet weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Ik wil nou eenmaal ook zo graag!)

Succes!!
Maisie

hoi hoi

nou meid ik heb een beetje hetzelfde. moest afgelopen vrijdag ongi worden,maar werd het tot nu toe nog niet..
ik ken mijn cyclus niet, dus het is afwachten...

wel heb ik rare klachten: contnu het gevoel ongi te worden  ( raar in mijn buik, rommelen af en toe steekjes)

moe.. en af en toe misselijk..

ik wacht nog even met testen.........ws vrijdag....

inderdaad ben ik er ook mee bezig.. en vind het erg spannend ..

succes ermee

liefs tobi

Terug
Bovenaan