ongi???wie weet hier een antwoord op?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Toch nog een keer een schrijven van mij aangezien ik op mijn vorige onderwerp geen reactie heb gekregen!

Als je ongi wordt betekent dat dan iedere keer dat je een eisprong hebt gehad?

Ongi betekent toch niets anders dan het schoonmaken van de baarmoeder na een eisprong??toch??                

Krijgt iedere vrouw iedere maand een eisprong??of is dit verschillend per maand??
Maar als je wel iedere maand ongi wordt dan??

Weet iemand hier een antwoord op??

Caro

Hoi Caro,

Dat je ongesteld bent, betekent inderdaad dat je baarmoeder schoongemaakt wordt. Dat je ongesteld wordt, betekent alleen niet dat je persee een goede eisprong hebt gehad. Dan kan het ook nog zo zijn dat je slechts een doorbraakbloeding hebt. Het verschil tussen een doorbraakbloeding en ongesteldheid is naar mijn weten niet te zien. Niet iedere vrouw krijgt iedere maand een eisprong. Stress bijvoorbeeld heeft veel invloed op je lichaam en kan ervoor zorgen dat je geen eisprong krijgt. Ik hoop dat mijn antwoord een beetje duidelijk is en dat de andere dames me aan kunnen vullen

Liefs,

Daniëlle

Hoi Danielle,

Vandaar dat je dus niet zeker bent van een zwangerschap als je het gewoon om de dag zou doen!
Anders zou het wel heel makkelijk zijn als je iedere maand sowiezo een eisprong zou hebben,dan weet je als je klust op de goede dagen dat je altijd zwanger zou worden!

Nu begrijp ik ook waarom sommige(helaas)er soms maanden niet jaren over doen om zwanger te raken.

Wat een raar iets toch eigenlijk,je lichaam!

liefs Caro

Hoi Caro,

Danielle heeft gelijk...je eisprong hoeft niet perse meteen een goede eisprong te zijn...
maar ook al is het wel altijd een goede eisprong...dan kan het ook lang duren hoor!
Er zijn meer ingewikkelde dingen wat kan voorkomen...
De kwaliteit en kwantiteit van ons ei en ook zijn zaadcellen kan ook per keer verschillen door bijv.stress.

Of...maar dat is nog een stapje verder en hier moet je niet vanuit gaan hoor!
Maar  de samenleving tussen zijn zaadcellen en jouw baarmoederwand  hoeft  niet altijd optimaal te zijn en dan zouden zijn zaadjes wel sterk moeten zijn  om die lange reis af te kunnen  leggen... De zuurgraad van ons kan botsen met de zaadcellen waardoor bevruchting moeilijker gemaakt wordt...

Ik ben inmiddels al 17 maanden verder...en toch is er nog niks gebeurd, ook al weet ik sinds deze week dat zijn zaad wel  helemaal goed is.
En bij mij lijkt ook alles echt in orde te zijn...
Ik ga binnekort wel voor onderzoeken naar de fertiliteitsgyn...of 100% zeker te zijn....
Maar ik bedoel alleen maar dat het niet meteen raar of zorgelijk  hoeft te zijn als het niet meteen lukt.

Nou meid ik wens je heel veel succes!!      

Liefs Linnepinnie

Hoi meiden,

Wil ook nog even een aanvulling geven, niet iets waar je blij van wordt maar wel realiteit.... Wanneer alle omstandigheden goed zijn, eitje gesprongen, vers zaad etc. dan heb je helaas nog maar 25% kans dat het gaat lukken die maand! Met alleen een eitje en zaadjes kom je er niet vanzelfsprekend. Alle omstandigheden moeten goed zijn.
Ik gebruik dus ovulatietesten om mijn LH-piek te traceren, dan weet je dat je (in principe) binnen 48 uur een eisprong krijgt. Maar helaas duid een LH-piek ook niet altijd op een eisprong.
Voel me helaas al een expert na 14 maanden en 1 miskraam en 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap met verwijderde eileider.....
Niet echt positief allemaal maar zwanger worden en blijven is nog steeds een wonder en absoluut niet vanzelfsprekend, zoals velen ook wel weten.
maar wanneer alles goed is kun je er dus wel vanuit gaan dat je elke maand een eisprong hebt, vandaar dat veel vrouwen na ongeveer 4 ovulaties al zwanger zijn,   en anderen na 12... Ikzelf ben dus ook al 2 x zwanger geweest en dat geeft toch wel hoop ookal heb ik elke maand nog minder kans omdat ik dus alleen maar een geslaagde eisprong links kan krijgen. En helaas springen je eitjes onwillekeurig links en rechts.

Suc6
Groetjes Ineke

Als ik dit allemaal zo lees......wat is het toch eigenlijk een wonder dat er vrouwen zijn die zwanger kunnen worden...  

Groetjes, Tessje.

Hallo dames,

Inderdaad is het een wonder,dat blijkt nu wel helemaal uit jullie reacties.

Wist niet dat het allemaal zo ingewikkeld lag,denk dat ik t wel heel erg zwart/wit zag

liefs Caro

Terug
Bovenaan