Ongunstige uitslag combinatietest

Beste meiden, donderdag hebben wij helaas een ongunstige uitslag gekregen van de combinatietest... Trisomie 13 en 18 waren verwaarloosbaar maar Trisomie 21 kans van 1:62

Na drie miskramen viel dit nieuws rauw op ons dak eerlijk gezegd. De nekplooi was 2.2 dus wel onder de 3.5 grens maar iets boven het gemiddelde. Nu ben ik wel 39 dus hopen dat dat een grote rol speelt.

We mogen maandag as al naar het Erasmus voor een nipt test.

Zijn hier meer mensen met deze ervaring?

Wij gaan verder met duimen en positief proberen te denken. De kans op goed nieuws is nog altijd groter dan de kans op slecht nieuws maar toch... met al die hormonen die door mijn lijf gieren is dat soms erg moeilijk.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee....
maar ik weet wel een paar mensen die ook een 'slechtere' uitslag hebben gekregen (1:6)... zelfs zo erg dat ze op de echo afwijkingen zagen!! maar alsnog een gezond kindje hebben gekregen!! Ik mag niet klagen over mijn uitslag, maar ze draaiden het bij mij om, dus in jou geval je hebt kans van 61:62 op een gezond kindje :).. zo klinkt het al veel positiever.
En die test zegt eigenlijk zo weinig, ze kunnen het nooit met zekerheid zeggen. Sommige hebben 1: 5000 en krijgen een kindje met Down...
Ik hoop dat het meevalt en dat het gunstig uitvalt voor jullie! succes

Ik ben toevallig net moeder onze dochter is 2 maanden...maar hebben indertijd ook een combi-test laten doen,echo was uitstekend maar bloeduitslag was iets hoger dus kwamen ook in aanmerking voor een nipt-test en ik ben 36 maar die uitslag was goed,maar dat waren wel de langste 2 weken van mijn leven en op 1 dag na heb ik er ook 2 weken op moeten wachten!

Succes en hopend op een gunstige uitslag!

Bedankt voor jullie reacties dames! Wij zijn vandaag in het Erasmus geweest. Hele fijne arts en alles werd nog eens duidelijk en rustig uitgelegd. Onze spruit nog heerlijk zien bewegen op de echo. Daarna konden we meteen bloed prikken voor de nipt test. Nu is het lange wachten begonnen. Moet wel zeggen dat er na het gesprek en bloed prikken een soort van rust over mij viel: vertrouwen in ons kindje en in mijn lichaam. Nogmaals dank voor de reacties!

Jeetje, dat is een uitslag die niemand wil krijgen. Heb je de uitslag van NIPT al? Zelf ben ik 36 en ook vorige week NIPT laten doen. Had de uitslag na een week binnen. Alles goed. Heb geen combinatietest laten doen, omdat NIPT veel betrouwbaarder is. Dus gelijk NIPT  (wel in België dan, anders kan het niet).

Ik heb daar bewust voor gekozen, omdat mijn beste vriendin een combinatietest uitslag van 1:12 had. Ze heeft geen vervolgonderzoek laten doen (NIPT bestond nog niet). Na 6 maanden zich zorgen te hebben gemaakt, kwam er uiteindelijk een volkomen gezond meisje op de wereld. Ze is nu 7 jaar, volledig gezond en geen enkele afwijking. Het kan dus ook met een mindere uitslag goed aflopen!

Hoi Mam Andorra.  Hier 2 ervaringen met een slechte uitslag vd combinatietest: een nekplooi van 7 mm.takkenberg.01@mindef.nl en een kans van 1:4 op trisomie 21. Helaas waren wij die ene.... moeilijke tijd en moeilijke beslissing die ik niemand toewens.  Wij hebben onze keuze gemaakt hoe moeilijk die ook was. Mijn zusje kreeg een paar weken terug een slechte uitslag 1:42 op trisomie 21. Bij haar was het niet de nekplooi maar de bloeduitslagen. Zij bleken de 42...

Beiden hebben we niet de NIPT gedaan. Bij ons was het geen optie obv de uitslag vd nekplooi, mijn zusje mocht wel kiezen. We hebben allebei voor de vlokkentest gekozen. Temeer omdat je snel een uitslag hebt en bij een slechte bij een slechte NIPT moet je die toch doen (of punctie).

Wat de uitslag ook is: je wereld staat op zijn kop.  Je weet het niet meer. Het kindje is zoooooooo gewenst maar wat als...? Wij hebben ons heel goed kunnen laten voorlichten en zijn super fijn begeleid. Want wij wisten van te voren niet wat te doen bij de wat als...

Ik wil jullie vooral sterkte en wijsheid wensen de komende tijd en laat je emoties toe. Maar vooral ook: praat met elkaar! Sterkte.

Terug
Bovenaan