ongy na bevalling

Hallo,
Ik heb misschien een domme vraag.
Ik ben 5 maart bevallen. Mijn vraag is hoelang kan het duren voor je weer ongy wordt na een bevalling. Ik heb voor deze zwangerschap ook een missed abortion gehad en was toen na 4 weken weer ongy. Is er een norm voor hoelang een menstruatie uit kan blijven na een bevalling?
Groetjes linda

Hoi Linda,

Volgens mij is het voor iedereen anders. Als je volledige bv geeft, schijnt het langer te duren, maar dat hoeft beslist niet! Ik gaf volledige bv en was na 6 weken alweer ongesteld. Die praatjes van (voornamelijk mannelijke) gyns, dat je geen anticonceptie hoeft te gebruiken als je volledige bv geeft, zijn dus echt niet te vertrouwen...

Ik denk dat 4 weken op zich heel snel is hoor. 6 week is al heel snel, maar ik weet eerlijk gezegd  wat normaal  is als je fv geeft.

Bij mij hield het nabloeden pas na 4 wk op, hoelang heb jij  gebloed?

Hopelijk heb je hier wat aan

Groetjes Jedi  

Hoi Jedi,

Ik heb 2 en een halve week nagebloed. Ik geef flesvoeding. Weet  je waarom ik het vraag. Mijn verloskundige zei dat het ongeveer maar 3 weken zou duren voor ik weer ongy zou worden. Omdat ik flesvoeding geef. En omdat ik binnen 2 dagen al hersteld was van de bevalling.
Wanneer ben je bevallen en wat is het geworden?
Ik ben 5 maart bevallen en het is een dochter. Ze heet Femke en was 44 cm en 2310 gram bij de geboorte.
Groetjes linda

Terug
Bovenaan