<p>Hallo moeders,</p><p>Ik ben radeloos en op. Ik heb een zoontje van 15 maanden en hij is zooo temperamentvol. Het moederschap op deze manier is zooo pittig.</p><p>Hij huilt, jengelt eigenlijk de hele dag door. Zelfs op vakantie is niks goed. Als we hem even kunnen afleiden gaat het goed, maar 5 min later kan hij dan ook weer heel driftig worden. Niks is ook goed. Oppakken niet, meespelen niet…. Op het strand zie je kindjes van dezelfde leeftijd heel rustig met iets spelen of rustig voorbij lopen. Dat is bij ons zoontje nooit het geval. Ook is hij door de prikkels de hele dag moe. Maar slaapjes overdag blijven een strijd. Krijsen als je hem naar bed brengt (gelukkig niet altijd, soms leg je hem weg en is het meteen goed).</p><p>Vanaf het begin is hij al een onrustige, alerte baby geweest. Ik kan nauwelijks ergens met hem naartoe of hij krijgt te veel prikkels. <br />maar de hele dag thuis blijven is ook geen succes. Dan verveelt hij zich weer snel.</p><p>Ik kom graag in contact met moeders die hetzelfde ervaren. Of iig herkenbare verhalen. Tips ook welkom, al heb ik werkelijk alles geprobeerd en allerlei boeken erover gelezen. In mijn omgeving helaas alleen maar “makkelijke(re)” kinderen. Ik vind dat ook heel moeilijk om te zien. <br /><br />groetjes, een hopeloze moeder… </p>