onhandige struikelende peuter

Hoihoi!

Herkennen jullie dit? Sinds een week of 3 lijkt Lara zo onhandig; ze struikelt tig keer op een dag over d'r eigen benen en alles wat ze tegenkomt op de grond. Ze kijkt totaal niet waar ze loopt! En voor je 't weet ligt ze dan weer op de grond...
En daarnaast loopt ze ongelofelijk voor je voeten, dus komt er ook nog bij dat ze door ons regelmatig per ongeluk onderuit gehaald of geduwd wordt.

Hoort dit weer bij een fase ofzo?!? Ben benieuwd!

Jacoline.

Hai Jacoline,

Grappig....ik kom hier haast nooit meer, maar toen ik de titel zag, moest ik reageren.
Mijn dochter Isis (1-12-06) heeft precies hetzelfde! Ik denk niet dat het aan de fase ligt, bij haar niet: ze is er 1 van een tweeling en haar broertje heeft dit niet. Ze hebben een compleet verschillende motoriek/ontwikkeling van de motoriek En Isis heeft het eigenlijk altijd gehad. Soms ziet het er inderdaad een beetje stumperig uit, zo enthousiast als ze alle kanten op wil rennen, en na 2 stappen zie het al aankomen: een tackle door haarzelf, of struikelen over iets dat toch echt wel duidelijk in het vizier lag.

Ik maak me niet echt zorgen.....je zou het evt een keer aan een kinderarts kunnen voorleggen. Wij hebben nog controles, maar dat komt omdat ze te vroeg geboren zijn. In het zh zeggen ze overigens dat het super met ze gaat. Het consultatiebureau vermijd ik als het even kan....die hebben naar mijn mening tunnelvisie.

groetjes
Lara
mv Kyran en Isis, 1-12-06

hai

ook mijnzoontje heeft dat..

bijvoorbeeld de tafel hij struikelt daar 10 keer over als die in de stad loopt valt die veel en loopt tegen iedereen aan ja en het lijkt lomp als hij 10 meter loopt zeg maar dan vakt die ondertussen al 7 keer ofzo..

ik maak me ook echter geen zorgen het komt gewoon zo noem ik het maar mijn zoontje heeft ontzettend veel haast en is denk ik bang om ergens te laat te komen..
hij kijkt niet naar voren als die loopt maar naar beneden en ja dan val je gewoon...

echter zegt mijn moeder steeds dat ze het van mij heeft want ik was ook zo egt mijn moeder...
maar ze worden er wel hard van tenmiste mijn zoontje hij huilt nooit hoe hard hij ook valt ik schrik meer dan me zoontje en dat al met 2 jaar...
maar het komt er opneer je hoeft je geen zorgen te maken gewoon ophouden dat ze gewoon haast hebben ook mijn zoontje loopt mij in de weg of staat ineens achter me wat ik dus niet zie of voel en loop zelf naar achter en ligt me zoontje op de grond echter moet hij daarom lachen en is het nooit hard gebeurt gelukkig

groetjes monique

Naomi viel (vooral buiten) ook om de haverklap als ze rende. De ene na de andere schaafplek aan haar benen. Nu heeft ze nieuwe laarsjes (2 maten groeter dan haar oude schoenen); en het lijkt een stuk minder. Misschien is he wel gekomen doordat haar schoenen te klein waren en ze haar tenen niet goed neer kon zetten...

Terug
Bovenaan