Onlangs van de trap gevallen en stuit gekneusd/gebroken.

Hallo allemaal,

Ik ben onlangs op mijn stuitje van de trap gestuiterd. Erg geschrokken en erg pijnlijk. Volgens de dokter heb ik mijn stuitje zwaar gekneusd of gebroken. Ze maakten daar geen foto van i.v.m. de zwangerschap. Nu zegt de dokter dat ze dat wel moeten weten voor ik ga bevallen. Dat gaan ze d.m.v. een ander onderzoek (via anus) proberen vast te stellen. Heeft iemand hier ervaring mee. Vind het best eng allemaal, ook zie ik tegen de bevalling op. Het doet nu nog zo'n pijn!

Groetjes Marjanka.

Hi Marjanka,

Kan me voorstellen dat je het eng vindt. Heb je enig idee waarom ze het moeten weten voor je bevalt? Ik heb een jaar voor ik zwanger werd mijn stuit behoorlijk gekneusd (ze hebben geen foto's gemaakt of het gebroken was, omdat de behandeling hetzelfde is: ze kunnen niks doen). Je kunt dus na zo'n val behoorlijk last hebben van je stuit tijdens een zwangerschap.

Toen ik gevallen ben, zei de ha dat ik er wel maanden last van kon houden. Dus ik kan me zo voorstellen dat jij er ook erg veel last van moet hebben/houden. Hoe ver ben je?

In ieder geval veel sterkte.

Gr. Tamara.

Hoi Tamara,
Bedankt voor je reactie. De huisarts zei dat als het gebroken is en scheef staat ofzo het de bevalling kan belemmeren of erg pijnlijk kan zijn en dan een keizersnede op zijn plaats zou zijn. Nu heb ik inmiddels nog eens met de verloskundige gesproken en die zegt dat het zo'n klein "ding" is en alles verweekt nog verder, dus dat de baby er hoe dan ook gewoon langs kan. Ook als het scheef zou staan. Een keizersnede vond zij dan ook niet nodig. En wat de pijn betreft...De weeën overstemmen de pijn van het stuitje zegt ze...

Heb jij tijdens je bevalling last gehad van je stuitje?
Ik ben 33 weken zwanger nu, dus heb nog even om te herstellen, dat scheelt.

Groetjes Marjanka

Hi Marjanka,

Nee, ik heb geen last gehad van mijn stuitje, maar ik moest dan ook met een ks bevallen. Onze uk lag in een stuit en wilde niet draaien, niet indalen en ik had geen weeën, maar wel gebroken vliezen. De gyn had het snel bekeken en ik had geen keuze. Al met al heb ik een zeer relaxte bevalling gehad. Om half drie 's nachts was ik in het ziekenhuis, om half tien kreeg ik te horen van de ks en om 2 uur in de middag was onze uk er. Er was totaal geen stress, niks. En ik heb (behalve de "gewone" pijnen van de operatie) nergens last van gehad.

Wat ik je nog wel als tip wil geven: een flinke val op een stuitje kan aanleinding geven voor bekkenklachten. Daar ben ik ook pas achter sinds deze zwangerschap. Als je na je zwangerschap erg last blijft houden rondom het heup-bekken gebied, zou ik wel naar de fysio gaan. Ik heb helaas bijna 3 jaar lang pijnen gehad, die ik niet had hoeven hebben als ik op tijd doorgestuurd was. Nu pas met deze zwangerschap kreeg ik de erkenning voor mijn pijnen. Mijn "zwakke" bekken, komt vermoedelijk door de val die ik destijds maakte, maar te bewijzen valt dat natuurlijk nooit.

Ook in februari uitgerkend? Ik de 20e.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan