onlasting...andere voeding??

Hallo,

Misschien weer een dubbele rubriek maar ik wil wel eens een aantal reactie over bepaalde voedingen.

Mijn dochter is nu 12 weken en heeft sinds een aantal weken dat ze pas na 3 of soms zelfs 4 dagen poept.

Nu komt het er op zich wel goed uit (niet hard). Ik gebruik nutrilon
Omneo en dan per fles 10cc extra water. We hebben ook 2x bij de eerste
fles olijfolie erbij gedaan maar dat hielp ook niet. We zijn sinds
gisteren begonnen met kindosol van VSM druppels voor vaste ontlasting.
Vandaag is dag 3 en nog steeds niet gepoept.....zielig hoor.

Maar ze drinkt dus haar flessen ook niet goed leeg en je merkt dat ze er last van heeft.

Nu hadden ze het op het bureau erover dat we misschien nog een optie
hadden om op friso comfort over te stappen. Heeft iemand ervaring met
FC voor de ontlasting??

Ik hoor het graag van jullie!!

groetjes Claudia

Hallo,

Mijn zoontje heeft de eerste 18 weken borstvoeding gehad en had toen nergens last van tot dat ik overging op flesvoeding. Ik gebruik Friso normaal, en mijn mannetje kwam opeens moeilijk van zijn ontlasting af en had daarbij ook nog eens last van hevige krampjes, echt heel zielig.
Ik ben toen op aanraden van de huisarts  een plantaardig preparaat   IBEROGAST  ,dat goed is voor  maag en darmen, gaan gebruiken  en dat werkte perfect.
Zuigelingen, 3x daags 6 druppels
Baby's van 3 maand tot 3 jaar, 3x daags 8 druppels
Ik deed de druppeltjes gewoon door de voeding heen en dat ging hartstikke goed.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik hoop dat het gauw weer beter gaat want er is niets erger dan te zien dat zo'n kleintje last van zijn buikje heeft.

Groetjes mama van Jesper

eindelijk ze heeft net een klein hoopje gedaan...let wel klein.

nu hebben we het idee dat ze nog telkens aan het persen is ff afwachten dus.

naar de voedingslijn gebeld en evt. 15cc extra water gebruiken.

anders friso comfort gaan gebruiken omdat dit toch goede resultaten geeft.

maar ja we zijn ook net met vsm druppels begonnen heeft iemand daar nog ervaring mee??

jajajajajaja ............eindelijk na een beetje vaste ontlasting komt daarna de verlossende dunnere ontlasting!!!!!

Eindelijk kleine blij, en papa en mama helemaaaaaaaal blij.

Maar reactie zijn nog steeds welkom om de voeding en de druppels!!

Hallo,

Gelukkig maar, dat het nu eindelijk gelukt is. Ik hoop voor jullie en de kleine dat het voortaan zo zal gaan.
Even over die druppels, als je de cinababy druppels van vsm bedoeld dan heb ik hier ook ervaring mee. Bij Jesper hielpen die namelijk niet, maar goed ieder kind is niet hetzelfde dus wie weet..... helpt het bij jullie wel.
Succes!!!

Groetjes mama van Jesper

Hallo Claud,

Hier hebben we hetzelfde probleem gehad met de voeding, inderdaad ook na de overstap op flesvoeding. Eerst soms dagen geen ontlasting en later alleen met stimulatie. Hebben toen lactulosestroop van de dokter gehad en nu komt het wel wat op gang, heb de stroop nu weer wat afgebouwd en wachten nu af of het goed blijft komen. Wel perst die kleine meid nog heel erg veel en heeft vooral 's avonds las van krampjes en 's nachts van windjes. Echt zielig, zo'n klein meisje (9 weken) met zo'n rood hoofd.

Ik gebruik nu Nutrilon Omneo 150 cc water + 5 scheppen en een schepje nutriton, dit blijkt ook te helpen voor de ontlasting. Voor de krampjes doe ik een mespuntje ABC Dophilus door de voeding. Ik hoop dat de ontlasting bij jou ook een beetje regelmatiger wordt en dat die kleine mensjes niet zo gepest worden door de krampjes en het persen. (maakt dit bij jou ook zo'n lawaai?)

Groeten Mia
(www.demibo.nl)

Terug
Bovenaan