Online bevallingscursus

<p>Hoii allemaal</p><p>Ik ben nog last minute op zoek naar een goede en ook goedkope online bevallingscursus.. </p><p>Ben inmiddels bijna 31 weken zwanger en begin toch langzaam wat angstig voor de bevalling te worden. Heb er eerder nog niet teveel over na willen denken ??</p><p>Dus hebben jullie tips wat betreft goede en goedkope cursussen (liefst gratis) dan hoor ik het graag. </p><p>Oja en heeft iemand ervaring met babybalance? Als je je aanmeldt kun je ook online filmpjes kijken maar volgens mij gaan deze vooral over de kraamtijd en niet zozeer over de bevalling zelf..?</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Dat je op dit moment wat angstig wordt is heel normaal hoor! Had ik ook. Over een paar weken zal je zin hebben in de bevalling! Want echt, je wilt heel graag je kindje ontmoeten!
Ik heb geen bevalcursus gedaan. En moet zeggen dat je lichaam precies weet wat je moet doen tijdens een bevalling! Geen ervaring en cursus voor nodig! Vond het een bijzondere ervaring!

Ik vond de samen bevallen cursus heel prettig en juist fijn omdat je met meerdere mensen bent. Heb niet veel gedaan met de ademhalingstechnieken maar vond het wel heel fijn om te weten hoe het zou verlopen (fysiologisch gezien). Vond het qua kosten nog wel meevallen, 170 geloof ik met zijn tweeën. Helemaal gratis zal er wel niet zo veel zijn. Wat je zou kunnen doen is filmpjes kijken van bevallingen (en dan geen extreme). Mijn moeder was bij mijn bevalling, ik ben in bad bevallen en zij heeft van te voren filmpjes van badbevallingen bekeken. 
Ik kan je overigens een badbevalling aanraden.
Verder was ik vrij angstig maar werd het naarmate mijn zwangerschap vorderde steeds minder. Dan wegen de laatste loodjes zwaarder dan evt angst voor de bevalling ?

Haha heb nu soms al het idee van mijn buik zit in de weg en al die pijntjes.. zo van was ze er maar al ?
Filmpjes van bevallingen heb ik laatst ook al eens op gezocht en ik kwam alleen maar nare dingen tegen van vroeggeboortes enz.. en veel filmpjes van vloggers die dan live hun bevalling laten zien.. dat was op zich nog wel ''leuk' om te zien..
Badbevalling spreekt mij ook wel aan. Juist omdat ik altijd al moeilijk kan ontspannen en in bad gaat dat dan weer meestal wel..? 
Nou hopelijk heeft nog iemand tips. En ik zoek dus eigenlijk echt online iets. Omdat een gewone cursus al bijna niet meer mogelijk is omdat je nu gewoon te laat bent overal. 

Ik heb een online cursus gedaan van Ostara. Goed betaalbaar, in fimpjes krijg je de stof dus makkelijk en snel doorheen te werken. Zij bied ook verkorte cursussen aan.
Daarnaast had ik de cursus nog niet af, de kleine meldde zich 2 weken te vroeg haha. Ik heb gemerkt dat je lichaam zelf goed weet wat het moet doen. Mij hielp het heel erg om in mijn hoofd rust te bewaren en te denken bij elke wee dat ik steeds dichterbij de ontmoeting met mijn kleine kwam! 

Ahh bedankt voor de tip! Heb deze al even opgeslagen. Prijs valt inderdaad mee. Ik zoek nog even uit of iets vergoed wordt. Maar ik denk dat dit wel iets is. ?

Ik kreeg vlak voor de bevalling ook even paniek omdat ik geen cursus had gevolgd. Ik heb het echter tijdens de bevalling totaal niet gemist! Mijn verloskundige heeft me super goed begeleid tijdens de bevalling, van de eerste weeën wegpuffen t/m de persweeën :) 

denk dat die angst wel redelijk normaal is, omdat je geen flauw idee hebt wat je te wachten staat! 

Ja dat klopt en ik ben ook wel een controle freak en soms een angsthaas ? 
Daarom wil ik toch 'theoretisch' iets beter voorbereid zijn dan wat ik tot nu toe ben. Ik denk dat ik dan al iets rustiger aan de  bevalling zal beginnen..

Terug
Bovenaan