Online kraamvisite kalender

Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment 31 weken zwanger van ons eerste kindje en aan het nadenken over hoe we de kraamvisite willen organiseren. Mijn vriend en ik hebben een groot sociaal netwerk en vinden dat heel fijn, maar we zitten allebei niet te wachten op veel drukte in de kraamperiode en willen ook graag genoeg tijd met zijn drietjes doorbrengen ipv geleefd worden door visite. Nu kwam mijn vriend met het idee om een soort datumprikker/online kalender aan te maken met door ons gekozen momenten voor kraamvisite en deze link dan op het geboortekaartje te zetten. Mij lijkt het best een goed idee, scheelt ook veel appjes beantwoorden en plannen, maar ik vraag me af of dit niet een beetje gek is om te doen. Wat vinden jullie ervan?

Liefs

Vind ik een fantastisch idee! Wel wat haken en ogen.

Wat onpersoonlijk, maar geeft jullie meer rust. Je hebt wel minder grip op het feit dat nu je beste vrienden wellicht later aan de beurt zijn omdat alles "volgeboekt" is. Zou je dat ok vinden? Ik zou er voor waken dat je voor die vrienden uitzonderingen gaat maken en je met te veel visite op een dag zit.

En plekjes reserveren voor dichtbije familie en oudere familieleden die digitaal niet zo handig zijn.

Als mensen nog aanvullende vragen hebben, kunnen ze altijd nog bellen/berichtje sturen.

Ideetje;Hebben jullie aan een kraamfeest gedacht?
Misschien nog een optie als jullie een groot sociaal netwerk hebben en je niet de hele tijd bezoek over de vloer wilt hebben ?
Uitnodiging kun je gewoon bij de geboortekaartjes doen

Ja daar zat ik ook aan te denken inderdaad, dat vrienden en familie die dichtbij staan dan misschien later aan de beurt zijn, dat is ook niet per se de bedoeling. Dus daar moeten we dan even over nadenken.. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

En een kraamfeest hebben we aan gedacht, maar gezien het aantal mensen wat dan zou komen zou dat financieel ook wel een aardige kostenpost zijn en we denken dat de kans groot is dat naaste vrienden en familie alsnog langs willen komen dus dan heb je het een soort dubbel… Lastig.

En gecombineerd?
Naaste familieleden op afspraak met jullie. En een kraamfeestje voor vrienden. En om te voorkomen dat je verschillende kaartjes moet drukken kan je er een los velletje in doen voor het kraamfeest?

Goed idee!
Je zou de link na de geboorte alvast naar je naaste vrienden kunnen sturen, zodat zij wat voorlopen op de mensen die je allemaal een geboortekaartje stuurt. Zo hebben zij alvast een paar dagen extra om iets te 'boeken'.
Hou er wel rekening mee dat het de eerste dagen / weken zoeken is naar een ritme en wat je fijne tijden vindt voor bezoek. Dat kan per paar dagen verschillen. Misschien kan je er dus ook bij je Datumprikker bij zeggen dat de tijden nog iets kunnen veranderen? Als dat nodig is kan je natuurlijk altijd nog even bellen of appen met degene die op kraamvisite komt. 

Ik vind het heel slim! Maar 't idee van een feestje is ook heel leuk eigelijk. Ben je er in 1 keer vanaf, je kunt je terug trekken als het je teveel wordt zonder dat je je schuldig hoeft te voelen, en er is altijd wel iemand die het zou willen organiseren, zodat je niet alles zelf hoeft te doen! 
Een deel van mijn familie / vrienden zouden dus nooit naar die link toegaan of een qr code scannen. Omdat ze of 1 (de oudere generatie) er gewoon weg niet na kijken, 2 vergeten om het op die manier te doen en 3 ze zouden mij gewoon nog appen ?

Terug
Bovenaan