Onnodige dingen baby uitzet

Hallo mama's,
Ik zie de mega uitzetlijsten voorbij komen. En ik dacht laat ik een item openen waarop jullie mij (en andere) mams in spé kunnen helpen met wat zeker aan te schaffen maar vooral wat niet!

Brand los!!

Dat is zoooo persoonlijk.
Hier gekregen / aangeschaft en nooit gebruikt:

- een 20 tal hydrofiele doeken. Leuk al die printjes, maar 5-10 volstaat meer dan
- een babyfoon. Leuk bedacht cadeau. Maar staat al 6 jaar ongebruikt in de kast
- draag doek / draagzak. Eenmaal gebruikt tijdens een vakantie, onder het mom nu we hem toch hebben gebruiken we het maar

En het gros van de moeders zweert bij bovenstaande. Je komt er pas achter als je er midden in zit of het je bevalt of niet

De hydrofiele doeken zijn ideale slabbetjes. En de kraamzorg liet zien hoe je daar de bedden extra mee opmaakt, zodat je niet voor ieder beetje reflux het hele bedje hoeft af te halen. Maar theedoeken ofzo werken ook prima natuurlijk.

Een hoes om het aankleedkussen staat echt leuk, maar is echt niet praktisch. Aankleedkussens zijn gemaakt om even snel met een babywipe af te poetsen voor de volgende ronde.

Uit een badcape wist onze baby zeer snel te ontsnappen, en eigenlijk is het gewoon een handdoek in een leukere vorm genaaid.

Een neuspeertje hebben we node gemist bij een eerste verkoudheid op zondagavond. Een baby met een verstopte neus kan niet drinken helaas. Een neuspeertje vooraf in huis kan een nacht ellende schelen. (Niet zo'n uitzuigset, dan krijg je zelf het virus ook direct in je luchtwegen.)

Terug
Bovenaan