onregelmatig cyclus + teunisbloemolie

Hallo allemaal,

Sinds een jaar willen m'n man en ik graag een derde kindje. We hadden de instelling van; we zien  het wel.  
Ik heb mei 2007 een miskraam gehad (met 9 weken) en afgelopen dinsdag weer (met 6 weken). Tussen deze twee zwangerschappen zaten 9 maanden voordat ik weer zwanger was.
De allereerste keer (7 jaar geleden) heeft het twee jaar geduurd voordat ik zwanger was. De tweede keer (9 maanden  na de bevalling van m'n oudste)  ben ik één keer de pil vergeten en... zwanger!!??

Ik heb een hele onregelmatig cyclus, zeg maar tussen de 35 en 50 dagen. Toen het zolang duurde bij de eerste moest ik van de huisarts temperaturen en hieruit bleek dat ik pas op het einde van mijn (lange) cyclus een eisprong had. Maar goed, dit is ondertussen 7 jaar geleden...

Na de tweede miskraam heb ik zoiets van; ik wil nu gewoon zo snel mogelijk zwanger worden, niets we zien wel! Nu las ik op een ander forum dat teunisbloemolie ervoor kan zorgen  dat je cyclus regematig en 'normaal' wordt. De verhalen die ik erover gelezen heb, zijn (bijna) allemaal heel positief. Veel dames waren ook vrij snel zwanger (mogelijk door dit teunisbloemolie..??).

Heeft iemand hier ervarig mee of ideeën over? Die zou ik graag willen lezen! Want tja, als het helpt...

Liefs,
Doornroosje

Hoi,
Ik heb dat ook gelezen over teunisbloemolie, en heb dat een keer een cyclus lang genomen maar toen las ik dat je het maar tot je ovulatie mag gebruiken en dan moet stoppen anders kan het juist een zwangerschap doen mislukken?? Daar ben ik van geschrokken en sindsdien neem ik het niet meer. Bekender is Agnus Castus Vitex om je cyclus te reguleren, dat kom ik vaak tegen en ik gebruik het nu ook weer. Bij Etos verkopen ze 'zwanger worden' vitamines waar het al in zit maar dat is een hele lage dosis, ik heb het apart gekocht en neem een hogere dosis. Groene thee moet ook heel goed zijn als je zwanger wil worden!
Wij zijn nu een jaar bezig voor een 3e kindje (en 5e zwangerschap), in Juni 2007 en december 2007 is het misgegaan..
Success ermee!
Marijke

Hoihoi!

Ik ben in mei vorig jaar met de pil gestopt, en kreeg ook geen menstruatie, bleek PCOS te hebben. Toen ben ik teunisbloemolie en monnikspeper gaan slikken, en uiteindelijk kreeg ik een menstruatie en daarna ook een eisprong, en hieruit ben ik zwanger geraakt, de eerste de beste keer dus raak.
Helaas werd dit een miskraam, van een tweeling nog wel.
Uiteindelijk ben ik gecurreteerd en ben ik meteen weer begonnen met teunisbloem en monnikspeper, ben nog een keer ongesteld geworden (en hoe!) en nu ben ik alweer 12 weken zwanger............
Ik zeg proberen dus!
Bij de etos verkopen ze teunisbloemolie en op internet kan je monnikpeper bestellen, lees wel goed de bijsluiter want je moet zeker bij de teunisbloem bekijken of je hem je hele cyclus mag slikken niet!
Succes er mee!

Ik weet niet of het massel is geweest elke keer, maar ken wel een aantal positieve verhalen over teunisbloem.
Me schoonzusje (, me zusje en ik zijn gelijk zwanger geraakt in de 1e mnd dat we teunisbloem probeerden!! We waren het alle 3 erg onregelmatig en al een poosje aan het klussen).

Dus wie weet...................je kan het altijd proberen.

Hoi Doornroosje,

Sinds ik de zwanger worden pillen van de etos slik, heb ik wel een regelmatige -en nooit langer dan 28 dagen-cyclus, of het echt helpt met zwanger worden weet ik niet, ben al zo'n acht maanden bezig waarvan zes met die tabletten. Succes in ieder geval met zwanger worden!

Terug
Bovenaan