onregelmatig cyclus

Help, heeft iemand hier ervaring mee.....
Heb na 2 miskramen, okt 07 en mrt 08, eindelijk weer de moed gevonden om ervoor te gaan. Sinds deze zomer weer aan het zogenaamde klussen begonnen. Sinds de 2e curretage heb ik een onregelmatige cyclus, van 28 tot 32 dagen, dat is dus te overzien. Maar nu heb ik 18 sept. mijn laatste menstruatie gehad, dus dan zou je zeggen eisprong vorige week wo/do/vr. Nu heb ik sinds gisteren ineens bloedverlies, niet veel, maar... helderrood en daarna bruin, afwisselend. Daarnaast echt buikpijn (paracetamol helpt niet) alsof ik een menstruatie ga krijgen. Maar het is nog geen 3 weken geleden????
Ben nu een beetje in de war, heeft iemand hier ervaring mee????

Groetjes,
Zazou

Hoi Zazou,
Wat vervelend is dat toch, als je probeert zwanger te worden en je cyclus onregelmatig is. Ik heb zelf niet echt ervaring met wat jij beschrijft, al is mijn cyclus ook wel raar gaan doen na de 1e mk. Toen was ik na 4 wk weer ongesteld, maar daarna heb ik er 6 weken op gewacht. Ik zou je adviseren om het even af te wachten. Wat jij beschrijft zou best een tussentijdse bloeding kunnen zijn, of toch een menstruatie. Dat bruine wat jij beschrijft is oud bloed, trouwens. Maar die buikpijn, tja, het zou een heftige menstruatiepijn kunnen zijn, maar dat voel jij zelf denk ik t beste. Ik zou t nog even afwachten tot het moment dat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden, als je t dan niet wordt kun je snel genoeg een test doen. Veel succes!
Groetjes,
Karin

Hoi Zazou,
Vervelend, zo'n cyclus. Ik had altijd al een onregelmatige cyclus, dus ik kan niet echt zeggen dat het bij mij ook anders is geworden na de mk. Bovendien had ik het geluk om in ronde 2 alweer zwanger te zijn. Maar meerdere meiden hier op het forum beschrijven soortgelijke veranderingen in hun cyclus.
Ik kan je alleen maar aanraden om het goed bij te houden (opschrijven). En misschien zijn ovulatietesten ook een idee. Gewoon om een goed idee te krijgen over wanneer je ovuleert en hoe lang het dan duurt tot je menstruatie begint. Even aankijken.
Verder, wanneer je echt veel last blijft houden van buikpijn, zou ik zeker een keer bij de huisarts langs gaan. Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen en er even naar laten kijken. Al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen.
Veel succes verder. Hopelijk ben je snel weer zwanger en kunnen jullie samen uitkijken naar een beebje.

Terug
Bovenaan