onregelmatig drinkgedrag

Help mij!
Mijn dochter van 14 weken drinkt zeer onregelmatig. 2 weken geleden had ze een rotweek: veel huilen, slecht slapen en weinig drinken. Op advies van het CB ben ik om de 4 uur gaan voeden (Nutrilon 1) en meer voeding gaan geven (165ml). Dat ging toen een week heel goed. En sinds afgelopen maandag drinkt ze weer heel slecht. Ze is wel goed gehumeurd, heeft genoeg poep- en plasluiers, maar na 4 goede slokken, begint ze ineens te gillen en wil ze niks meer drinken. De voeding daarna kan weer een stuk beter gaan, maar daarna gaat het vaak weer fout. Kortom ze drinkt veeel te weinig en ik weet niet waar het aan ligt. Vooral omdat het soms wel goed gaat en ze voorheen geen problemen heeft gehad met de voeding, speen of fles. Soms heeft ze last van krampjes, soms weer niet. Ik word er gek van en wil dat ze eindelijk eens genoeg en vooral rustig drinkt. Wie o wie kan mij helpen en heeft dit eerder meegemaakt? Want als ik verhalen van andere lees, dan word ik heel erg onzeker. 5 x 200ml, 6 x 165 ml. Ik ben al blij als ze 130ml drinkt per voeding.
 
onze zoon is ook onregelmatig momenteel, is nu 14 weken oud. Hij krijgt in totaal zo'n 790 per dag binnen dus dat is verder prima, maar ik merk dat wanneer de ergste honger gestild is hij driftig om zich heen gaat kijken. Denk dat ze de wereld meer gaan ontdekken. Als ze goed groeit is het volgens mij een fase waar ze door heen gaan, dus niet onzeker worden!
 
Geef je alleen Nutrilon? Wij hadden het zelfde probleem maar wij gaven Nutrilon Omneo, ivm darmkrampjes. En wat bleek achteraf: de speen raakte voortdurend verstopt door de klontjes van het johannesbroodpitmeel! En wij ook al die tijd maar denken dat ons zoontje "acute darmkrampjes" kreeg na een paar slokken! Hij ging dan echt hysterisch gillen maar puur omdat de speen verstopt was. En het stomme is dat als je de fles rechtop houdt en de speen bekijkt, de klontjes natuurlijk naar beneden zakken, dus aanvankelijk zie je het niet eens! Als jullie alleen Nutrilon gebruiken, zou je misschien eens een andere speen kunnen proberen? En misschien een andere houding bij het voeden? Sommige kindjes liggen liever "op zichzelf" in een wipstoel dan bij iemand op schoot! Succes!
 
Terug
Bovenaan