onregelmatig drinkgedrag!

Aangezien mijn bericht maar niet op het forum verschijnt, probeer ik het gewoon nog een keer.
Mijn dochter van 14 weken drinkt heel onregelmatig. Nadat ze een keer een hele week huilerig was,slecht dronk en sliep heb ik op advies van het CB 4 uur tussen de voedingen gelaten en haar meer ml gegeven, namelijk 165ml Nutrilon 1. Daarna ging het een hele week goed. En sinds maandag is het weer één grote ellende. Ze drinkt veel te weinig: soms maar 60 ml per voeding, maar tegelijkertijd kan ze ook wel weer een fles van 130ml leegdrinken. Over het algemeen drinkt ze maar 400/500ml op een dag. De eerste paar slokken gaan goed, maar daarna begint ze ineens heel erg te krijsen zodra de fles weer in haar mond komt. Zodra ik de fles opberg is het dan ook meteen weer over. Ze is verder goed gehumeurd en heeft genoeg poep- en plasluiers. Wie kan mij adviseren, geruststellen of heeft dit vaker meegemaakt?
Een bezorgde moeder.
 
mijn zoon doet prezies het zelfde
hij drinkt ook heel slecht nu zelf
als ik nog moet beginnen
soms drink hij maar 30cc maar pap eet hij goed
dus helaas moet mijn zoon de 23e naar het ziekenhuis dan wordt hij naar gekeken ik hoop op het beste
ook voor jou dat het straks wat beter gaat misschien wil ze ook wel wat eten veel sterkte
 
Hoi Lien,
Ik heb een zoontje van 16 weken die ook zeer onregelmatig eet. Ik heb me er ook erg druk om gemaakt dus ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Als ik het zo lees, heeft je dochtertje gewoon niet zo'n honger. Als ze goed plast en verder niet huiliger/hongerig overkomt, dan is het al snel goed. Maak je er niet te druk over. Drinken moet voor een kind geen frustratie worden. Probeer in ieder geval een goed ritme aan te houden [om de 4 uur]. Mijn zoontje begint ook altijd heftig goed te drinken en dan op de helft van de fles houdt hij ermee op. Ik laat hem even rusten en boeren en probeer het daarna nog eens een keer. Soms drinkt hij dan verder en soms ook niet. Ikzelf ben ook altijd een slechte eter geweest, misschien lijkt mijn zoontje daarin wel op mij. Hij ziet er niet uit alsof hij er iets van lijdt en dat is het belangrijkste. Als jouw dochtertje ook gewoon goed groeit, vrolijk is en goed plast, dan hoef je je volgens mij echt niet druk te maken. Probeer te vertrouwen op je moederinstinct. Als er echt iets aan de hand is, dan merk je het wel. En als het je toch niet lekker zit, ga dan even langs het consultatiebureau. Daar hebben ze mij ook een paar keer gerust moeten stellen en nu kan ik er echt beter tegen. En dat is voor je kindje en voor jezelf wel zo prettig.
Succes,
Chantal
 
Terug
Bovenaan