Onregelmatig ongesteld

Wat een onzin op de site! Lees ik dat temperaturen en ovulatietesten alleen zinvol zijn als je regelmatig ongesteld bent. Volgens mij zijn die technieken juist bedoeld in geval van onregelmatige ongesteldheid. Wie kan hier zinnig op reageren (ervaringen?)?
 
Vaaaaag, waar staat dat dan????
Temperaturen is juist zinvol als je geen regelmatige cyclus hebt. Als die regelmatig is, is je eisprong ook altijd rond dezelfde dag. Zelf moest ik temperaturen omdat ik zo'n onregelmatige cyclus had, heel zinvol hoor!
Van ovulatietesten heb ik begrepen dat het ook juist bij onregelmatige cyclussen een goede methode is, maar dan ligt er het er wel aan waarom je cyclus onregelmatig is. Zelf wilde ik ook zo'n test gebruiken terwijl ik aan Clomid was. Nu staat er heel klein op de verpakking dat als je hormonen slikt, last hebt van PCOS (of zo iets, is hormoonstoornis) en wat andere dingen, de testen geen goede betrouwbare uitslag geven.

Veel succes!
Joan
 
Ik lees inderdaad ook regelmatig dat het geen nut heeft bij een onregelmatige cyclus, maar ben het daar niet mee eens. Het is zo dat je temp omhoog gaat bij je eisprong, dus als je dan gelijk aan de slag gaat heb je een redelijke kans aangezien je ei zo'n 24 uur 'leeft'.

Met ovulatietesten heb ik geen ervaring.
 
Terug
Bovenaan